וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הצרפתי: יש להתכונן למלחמה עם איראן

סוכנויות הידיעות

16.9.2007 / 20:10

זאת אם המו"מ לא ישיג תוצאות; קושנר קרא לסנקציות נוספות על איראן ודרש מחברות צרפתיות שלא להשקיע בה



שר החוץ של צרפת, ברנאר קושנר, אמר היום (ראשון) כי במשבר סביב תוכנית הגרעין של איראן "יש להתכונן לגרוע מכל, כלומר למלחמה". בראיון לטלוויזיה הצרפתית אמר קושנר, עם זאת, כי יש למצות תחילה האפשרות הדיפלומטית של משא ומתן.



קושנר אמר עוד, כי צרפת תומכת בהטלת סנקציות על איראן מטעם האיחוד האירופי, מלבד הסנקציות שכבר הטילה על טהראן מועצת הביטחון של האו"ם. קושנר הוסיף ואמר, כי ממשלת צרפת "דרשה" מהתאגידים הגדולים במדינה שלא להשקיע כספים באיראן בשל המשבר.



איראן: רוסיה עומדת לשלוח דלק לכור בבושהר



שר החוץ, מנושר מוטאקי, אמר לטלוויזיה האיראנית כי משלוח של דלק גרעיני מוכן ליציאה מרוסיה לכור הגרעיני בבושהר. לפי הדיווח, המשלוח הוכן בעקבות שיחות שערך השר עם סרגיי קיריינקו, האחראי על תוכנית הגרעין של רוסיה, בעקבות העיכובים בהשלמת העסקה, שהיקפה עומד על כמיליארד דולר.



לדברי מוטאקי, המשלוח נבדק ונחתם על ידי הוועדה הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). "אנו רואים מגמת התקדמות בשיתוף הפעולה בין איראן ורוסיה בנוגע לכור בבושהר", אמר מוטאקי. מדובר בדלק בעל רמת העשרה נמוכה, ופקידים רוסיים אמרו שלא ניתן יהיה לפתוח את הכור, וזאת עד שיעברו שישה חודשים ממסירת הדלק הגרעיני.



לדברי הרוסים, הפרויקט הגרעיני בבושהר התעכב בעקבות אי תשלום מצד איראן. מאידך טענו האיראנים כי רוסיה מעכבת את הפרויקט בעקבות לחצים מצד מדינות המערב. רוסיה ממשיכה להתנגד ללחצי ארה"ב להחמיר את הסנקציות על איראן, אך עם זאת, גברה בה אי הנוחות מסירובה של איראן להקפיא את תוכניתה להעשרת אורניום. לפיכך נוצר רושם כי היא מעכבת את הפרויקט בבושהר כדי ללחוץ על איראן בסוגייה זו.



דיפלומט אירופאי אמר בחודש שעבר כי מוסקווה הזהירה את טהראן כי לא תספק דלק לכור, אלא במידה שאיראן תחשוף את פעילויותיה הגרעיניות. מאז דיווח סבא"א על שיתוף פעולה הולך וגובר עם איראן. לפי דיווח אחר בטלוויזיה האיראנית, הציע הנשיא מחמוד אחמדינג'אד לסעודיה לשתף פעולה עם ארצו בנושא הגרעין.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully