וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפורמות ברפורמת בכר

מוטי בסוק

17.9.2007 / 6:23

בר-און יוזם תיקונים בהמלצות ועדת בכר: יקים ועדה לבחינת השינויים הנדרשים, בראשה יעמוד מנכ"ל משרד האוצר ירום אריאב

שר האוצר רוני בר-און, החליט להקים ועדה בראשות מנכ"ל משרדו ירום אריאב, לצורך ביצוע השלמות ותיקונים לרפורמת בכר בשוק ההון, שיזם שר האוצר לשעבר בנימין נתניהו. בר-און מתכוון להקים ועדות נוספות לצורך כך בזמן הקרוב. בנוסף, תוקם ועדה שתבחן את ההתמודדות עם המשבר האקטוארי הצפוי בתחום הפנסיה התקציבית.

בר-און החליט על הקמת הוועדה, בהתייעצות עם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, שתמך במהלך. גם הממונה על שוק הההון, הביטוח והחיסכון באוצר, ידין ענתבי, היה בסוד הקמת הוועדה. בוועדה ישבו נציגים בכירים של המפקח על הבנקים בבנק ישראל, המפקח על הביטוח והחיסכון באוצר, רשות ההגבלים העסקיים, רשות ניירות ערך, משרד המשפטים, האקדמיה והציבור. ועדת בכר, בראשות ד"ר יוסי בכר, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, החליטה ב-2005 על ביצוע רפורמה מקיפה בשוק ההון כדי להחליש את שליטתם של הבנקים בשוק זה. שר האוצר דאז, בנימין נתניהו, קיבל את המלצות הוועדה, ובהמשך החליטו ראש הממשלה אריאל שרון, הממשלה והכנסת, על ביצוען. ההמלצה המרכזית של הוועדה היתה כי הבנקים לא יוכלו עוד להחזיק ולנהל קרנות נאמנות וקופות גמל; המלצה זו בוצעה כמעט במלואה.

לדעת שר האוצר הנוכחי, חלק מהמלצותיה של ועדת בכר היו נכונות, אך לא כולן, ולכן יש צורך בהשלמות ובתיקונים. אחד העניינים המרכזיים שהוועדה תצטרך להחליט לגביהם הוא איחוד כל רשויות הרגולציה על שוק ההון, כולל הפיקוח על הבנקים, הממונה על שוק ההון והביטוח, רשות ניירות ערך, המחלקה הכלכלית במשטרה, והרשות למניעת הלבנת הון , תחת קורת גג אחת. ככל הידוע, נגיד בנק ישראל תומך במהלך כזה. עניין אחר שבו תדון הוועדה, הוא הגברת הפיקוח על חברות הביטוח. בניגוד לאגף הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל לגבי אגף שוק ההון והביטוח באוצר התעוררו בשנים האחרונות שאלות, שנגעו ליכולתו להתמודד עם תאגידי הביטוח החדשים שנוצרו בעקבות ועדת בכר; זאת, לאחר שחברות הביטוח רכשו את קופות הגמל מהבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully