וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: הבורסה תנסה לשמור על האופטימיות בה פתחה את השנה בצל המתנה להחלטת הריבית בארה"ב מחר

אלי שיצר

17.9.2007 / 8:53

מניות הנדל"ן החבוטות ינסו להמשיך ולרשום עליות; הבנקים מחפשים מוקדי רווח חדשים שנתיים לאחר ועדת בכר



הבורסה בתל אביב פתחה אתמול את השנה בעליות שערים נאות בהובלת מדד הנדל"ן שזינק ב-3.2%, על רקע ההערכה כי הריבית בארה"ב תרד מחר. הורדה שעשויה לתמוך בשוקי ההון ברחבי הגלובוס. בנוסף, הרגיעה היחסית שנרשמה בבורסות העולם בסוף השבוע תרמה לאווירה האופטימית בפתיחת השנה החדשה בבורסה בתל אביב אולם היום יחזרו משקיעי העולם להביט בעצבנות לעבר הנעשה במסדרונות וול סטריט, שם יפתח שבוע המסחר לשבוע הקרוב.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



המשקיעים בתל אביב ימתינו בדריכות לפתיחת המסחר בוול סטריט שם תוכתב המגמה השבוע בעיקר לנוכח הורדת הריבית הצפויה.



מחר צפוי הבנק המרכזי בארה"ב להוריד את הריבית בארה"ב לפחות ב-0.25% או אפילו ב-0.5%. עם זאת, הפחתת הריבית אמנם תקל על "מחנק האשראי" שנוצר לאחרונה, אך היא רק מהווה גלולת הרגעה להקלה בכאב ואינה היא פותרת את תחלואי הכלכלה העולמית באבחה אחת. האשראי הזול שניתן בשנים האחרונות כמעט ללא הגבלה וללא שקילה ראויה של סיכון מול תשואה לא צפוי לחזור בזמן הקרוב לפמפם את השווקים כלפי מעלה.



היטיב לבטא זאת אתמול פעיל בכיר בשוק המוסדי שציין כי "גיוסי הון הפכו קשים יותר, ויחד עם התייקרות מחירי הנפט והורדת תחזיות הצמיחה של הבנקים בעולם ימשיכו לתת את אותותיהם בבורסות העולם".



בתוך כך, ממשיך משבר המשכנתאות להצביע על נוכחותו בבנקים ברחבי העולם. בסוף השבוע דיווח הבנק המרכזי של בריטניה שיעניק לנורתרן רוק - בנק ההלוואות הרביעי בגודלו בבריטניה - מימון בעקבות המשבר בשוקי המשכנתאות בארה"ב בהן השקיע. בנקי ההשקעות הגדולים בארה"ב ליהמן ברדרס, בר סטרנס וגולדמן סאקס ידווחו בהמשך השבוע על תוצאותיהם הכספיות, כך שניתן יהיה ללמוד מכך עד כמה העמיק משבר הסאבפריים אל המגזר הפיננסי.



בין מניות הנדל"ן וחברות ההשקעה עשויה לרכז עניין חברת ישראל, שבשליטת לב לבייב, שדיווחה אתמול כי טרם השלימה את עסקת שינוי מבנה בעלות האחזקות בפרויקטים השונים ברחבי ארה"ב המשותפים לה ולתאגידים מקבוצת בוימלגרין.



מניית אפריקה נסחרת לאחרונה בתנודתיות רבה - היא מוסיפה או משילה 3%-4% כמעט מדי יום - ואין מדובר בדבר שבשגרה למניית מעו"ף כבדה.



עוד בין מניות הנדל"ן שרשמו אתמול תיקונים חדים הן ודניה סיבוס שעלו ב-8.9% וב-7.3% בהתאמה.



בתוך כך, חוגגים בשוק ההון עם המעבר לשעון חורף שנתיים ימים לרפורמת בכר שניטרלה במקצת את הריכוזיות של הבנקים בשוק ההון הישראלי. הבנקים בישראל אומנם פירסמו תוצאות שיא ברבעון החולף אולם תוצאות אלו נובעות בראש ובראשונה מהפחתת שיעור החובות המסופקים וכעת עסוקים בבנקים בחיפושים אחר מקורות רווח אלטרנטיווים. בנק שלא היה בעל פעילות חוץ בנקאית ענפה הודיע בשבוע שעבר ערב החג על כניסתו לקרדן פיננסים בפעילותה מחוץ לישראל. גם בנק עושים צעדים משמעותיים של הרחבת פעילות מחוץ לגבולות המדינה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully