וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ממשיך לרדת ל-78.64 דולר על רקע דעיכת הסופה הטרופית אינגריד באוקיינוס האטלנטי

טלי גולדשטיין

17.9.2007 / 9:07

ביום חמישי נסגרו החוזים על הנפט הגולמי ב-80.09 דולר לחבית - מחיר הסגירה הגבוה אי פעם



מחיר הנפט ממשיך לרדת מהשיאים שרשם בשבוע שעבר לאחר שהסופה הטרופית אינגריד דעכה במהלך סוף השבוע באוקיינוס האטלנטי ועזרה לשכך חששות כי תפגע במתקני הנפט בפרץ מקסיקו.



מחיר החוזים על הנפט למסירה באוקטובר יורד כעת ב-0.6% במסחר האלקטרוני בניו יורק ל-78.64 דולר לחבית. ביום חמישי נסגרו החוזים על הנפט הגולמי ב-80.09 דולר לחבית - מחיר הסגירה הגבוה אי פעם. מוקדם יותר במהלך אותו יום, נגע מחיר החוזים על הנפט ב-80.20 דולר לחבית - שיא של כל הזמנים.



בסוף השבוע נסגרו החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר במחיר של 79.1 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום שבועי עלה מחיר הנפט ב-3.1%. מחיר הנפט גבוה כעת ב-25% מרמתו בתקופה המקבילה בשנת 2006.



אינגריד, סופת ההוריקן התשיעית בעונת ההוריקנים של 2007, נחלשה לרמה של סופה טרופית בעוד שלושה בתי זיקוק בטקסס, שסגרו פעילותם בסערה הקודמת, עבדו במלוא המרץ כדי לחדש פעילות.



גורם נוסף שעזר להפיג חששות היה העובדה שפמקס, מונופול הנפט של מקסיקו, דיווחה כי תחדש את אספקת הגז הטבעי והנפט ללקוחותיה החל מיום שני לאחר שהתקפות על כמה מצינורותיה בשבוע שעבר ניתקו את האספקה וגרמה לעלייה זמנית במחירי הנפט.



סופות הוריקן וחששות ממחנק אספקה, בשילוב עם ירידה במלאי הנפט בארה"ב וזרימת הון פחותה למגזר האנרגיה עקב ביצועים גרועים של שוקי המניות, תידלקו את העליות האחרונות במחיר הנפט. עם זאת, חששות למחנק אשראי גלובלי עזרו לרסן את רצף העליות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully