וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענתבי: משווקים ויועצים פנסיוניים יהיו חייבים לנמק ההמלצות לצרכנים

אתי אפללו

17.9.2007 / 9:50

בנוסף, קובע ענתבי כי אסור למשווקים או ליועצים להשתמש במונחים כלליים כגון "המוצר הוא הטוב ביותר ללקוח"



הממונה על שוק ההון באוצר ידין ענתבי פירסם חוזר חדש בערב החג. החוזר נוגע לפרטי ההמלצה, שמשווק או יועץ פנסיוני צריך לתת לצרכן המגיע לקבל ייעוץ. לדברי ענתבי, ההמלצה צריכה להיות מנומקת בכתב, ולכלול את השיקולים שעמדו בפני היועץ או המשווק בעת החלטתו. בחוזר שפירסם ענתבי נקבע כי מסמך ההנמקה יכלול פירוט ענייני של השיקולים שעמדו בבסיס ההמלצה, לרבות הפרמטרים העיקריים במודל הייעוץ ומידת השפעתם על ההמלצה.



בנוסף, מסמך ההנמקה יכלול את היתרונות והחסרונות של המוצר שעליו המליץ היועץ או הסוכן ללקוח. אם ההמלצה כוללת כמה מוצרים פנסיוניים, יש להגדיר לגבי איזה סכום, אחוז הפקדה, גובה משכורת או הבחנה אחרת - מומלץ כל סוג מוצר או כל מוצר פנסיוני, ויש לציין את יתרונותיו וחסרונותיו של כל מוצר. אם ההמלצה כוללת העברת כספים ממוצר אחד לאחר, יש לערוך ביניהם השוואה ולציין יתרונות וחסרונות של כל מוצר. בין הקריטריונים שיש להשוות ביניהם: איכות הגוף המנהל, דמי הניהול, אופן משיכת הכספים, האם הקצבה החודשית בעת הפרישה קבועה או משתנה, עלות הכיסויים הביטוחים והגבלות בגין מצב רפואי.



סוכני ביטוח יצרפו גם את רשימת הגופים המוסדיים שאת מוצריהם הם משווקים, ואת גובה התגמול הכספי שהם מקבלים מהמוסדיים. בנוסף, קובע ענתבי כי אסור למשווקים או ליועצים להשתמש במונחים כלליים כגון "המוצר הוא הטוב ביותר ללקוח", "המוצר הוא המתאים ביותר ללקוח" ו"מדובר בחברת הביטוח הטובה ביותר ללקוח".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully