וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכשתם פוליסת אובדן כושר עבודה של כלל? ייתכן שנפגעו זכויותיכם

אתי אפללו

17.9.2007 / 10:00

מדובר בפוליסות אבדן כושר עבודה שנרכשות כהשלמה לפוליסות ביטוחי המנהלים



כחלק מדו"חות הרבעון השני ציינה כלל כי במאי 2007 היא זיהתה תקלה בפוליסות הביטוח שלה בחישוב הצמדת הקצבה החודשית בגין אבדן כושר עבודה. מדובר בפוליסות אבדן כושר עבודה שנרכשות כהשלמה לפוליסות ביטוחי המנהלים.



לפי מנגנון הצמדת הקצבה הקבוע בפוליסות אלה, בשנתיים הראשונות הקצבה החודשית שתשולם למבוטחים בגין אבדן כושר עבודה תהיה צמודה למדד. לאחר שנתיים מנגנון ההצמדה משתנה, והקצבה החודשית מוצמדת לתשואה החודשית שהשיגו הפוליסות המשתתפות ברווחים. כלל ציינה כי בשל התקלה, לא הוצמדה הקצבה לביצועי הפוליסות המשתתפות ברווחים. יצוין כי אמנם ביצועי הפוליסות המשתתפות יכולים להיות שלילים או נמוכים מהמדד, אך אם נסתכל על החציון הראשון של 2007, ביצועי הפוליסות המשתתפות ברווחים היו גבוהים משמעותית מהמדד, כך שלמעשה, המבוטחים שהפוליסות שלהם לא הוצמדו כראוי, זכאים להשלמת הצמדה של הקצבה.



כלל סירבה לבקשת TheMarker לפרט מתי אירעה התקלה, ומה היקף הפוליסות שעליהן מדובר. בבקשה לאישור תובענה ייצוגית שהוגשה בעניין זה במאי טען התובע כי הדבר החל במאי 2004, אם לא לפני כן. בנוסף, טען התובע כי נזקו האישי שנבע מכך שכלל לא הצמידה את הקצבה לפי הקבוע בפוליסה, הוא 33.1 מיליון שקל, והנזק המשוער לכל מקבלי הקצבאות בין מאי 2004 ופברואר 2007, מוערך על ידו בבקשה לתביעה ייצוגית ב-74.2 מיליארד שקל, לאחר ניכוי דמי הניהול שמגיעים לכלל.



הדיון בבקשה לאישור התובענה כייצוגית נקבע לאוקטובר. כלל ביטוח, שביצעה הפרשה בדו"חות הכספיים שלה בגין התקלה, טוענת כי הנזק נמוך משמעותית מהסכום שמציין התובע. תגובת כלל: "כלל ביטוח פועלת לתיקון הבעיה, לזיהוי המבוטחים הזכאים להשלמת הקצבאות ולחישוב סכומי ההשלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully