וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות בהובלת מגזר הפיננסים על רקע הורדת המלצה של סיטי לבנקים באיזור; לונדון ופאריס מאבדות 1.3%

טלי גולדשטיין

17.9.2007 / 10:01

בנק המשכנתאות נורתרן רוק צונח ב-24% על רקע המשך משיכת הפיקדונות על ידי לקוחות מודאגים



הבורסות רושמות ירידות בהובלת מגזר הפיננסים לאחר שבנק ההשקעות סיטי הוריד את המלצתו לתשעה בנקים באיזור על רקע חששות כי הרווחים בתעשייה יפגעו על ידי משבר האשראי המתמשך. לונדון ופאריס יורדות ב-1.3%. פרנקפורט מאבדת 0.7%.



דויטשה בנק (סימול DBKGN.DE) יורדת ב-2.1%. סיטי הוריד את המלצתו למניית הבנק הגרמני מ"החזק" ל"מכירה".



HBOS (סימול HBOS.L) יורדת ב-3.8%. רויאל בנק אוף סקוטלנד (סימול RBS.L) מאבדת 2.7%. BNP פאריבה (סימול BNPP.PA) רושמת ירידה של 2%.



חברת המשכנתאות ברדפורד אנד בינגלי (סימול BB.L) יורדת ב-9.2%. מניית בנק אליאנס אנד לייסטר (סימול AL.L) משילה 10.4%. מניית הייפו ריל אסטייט הולדינגס (סימול HRXG.F), הבנק השני בגודלו בגרמניה לנכסים מסחריים, נופלת ב-1.7%. סיטי הוריד את המלצת מניות שלוש החברות ל"מכירה" מ"החזק".



בנק המשכנתאות השלישי בגודלו בבריטניה נורתרן רוק (סימול NRK.L) צונח ב-24%. מאות לקוחות התעלמו מקריאות ההרגעה של מנכ"ל החברה אדם אפלגארת' ושל שר האוצר הבריטי אליסטייר דרלינג כי פיקדונותיהם מוגנים לאחר שהבנק המרכזי של בריטניה הזרים ביום שישי מימון חירום לחברה.



לקוחות של הבנק משכו מחשבונותיהם מיליארד ליש"ט (2 מיליארד דולר) ביום שישי, ולפחות 500 מיליון ליש"ט (מיליארד דולר) נוספים אתמול. בכך הגיע סך המשיכות ליותר מ-6% מסך הפקדונות בבנק, המסתכמים ב-24 מיליארד ליש"ט (48 מיליארד דולר).



בנפרד, הוריד סיטי את המלצתו למחיר מניית נורתרן רוק ב-47% ל-400 פני. דויטשה בנק הוריד את תחזיתו למחיר המניה ב-43% ל-370 פני.



מניית בנק ברקליס הבריטי (סימול BARC.L ) מאבדת 2.9% לאחר שמנכ"ל הבנק ההולנדי ABN אמרו ריקמן גרונינק אמר בראיון טלוויזיוני אתמול כי הצעת הרכש של ברקליס עבור ABN לא תצא לפועל, ככל הנראה, על רקע העובדה כי מחיר ההצעה נמוך מהצעה נגדית שהגישה קבוצה ברשות רויאל בנק אוף סקוטלנד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully