וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק המשכנתאות נורתרן רוק ממשיך לצנוח במסחר בבורסת לונדון; יורד ב-33% לשפל של 7 שנים

TheMarker

17.9.2007 / 11:57

לקוחות הבנק משכו מחשבונותיהם 3 מיליארד דולר בסוף השבוע לאחר שמימון חירום הוזרם לחברה



נורתרן רוק, אחת מחברות המשכנתאות הגדולות בבריטניה (סימול NRK.L), ממשיכה לצנוח במסחר בבורסת לונדון. מנייתה יורדת ב-33%, לשפל של שבע שנים, ומותירה את החברה עם שווי שוק של 1.2 מיליארד ליש"ט (2.4 מיליארד דולר).



מאות לקוחות התעלמו מקריאות ההרגעה של מנכ"ל החברה, אדם אפלגארת', ושל שר האוצר הבריטי, אליסטייר דרלינג, שאמרו כי פקדונותיהם מוגנים, לאחר שהבנק המרכזי של בריטניה הזרים ביום שישי מימון חירום לחברה.



לקוחות של הבנק משכו מחשבונותיהם מיליארד ליש"ט (2 מיליארד דולר) ביום שישי, ולפחות 500 מיליון ליש"ט (מיליארד דולר) נוספים אתמול. בכך הגיע סך המשיכות ליותר מ-6% מסך הפקדונות בבנק, המסתכמים ב-24 מיליארד ליש"ט (48 מיליארד דולר).



בנפרד, הוריד סיטי את המלצתו למחיר מניית נורתרן רוק ב-47%, ל-400 פני. דויטשה בנק וג'יי. פי. מורגן הורידו את תחזיתם למחיר המניה ב-43%, ל-370 פני.



מריל לינץ' הוריד את תחזית הרווח של נורתרן רוק ל-2007 ב-50% ואמר כי הרווחים העתידיים של בנק המשכנתאות הם "נושא לניחושים ולהשערות". ההערכות בתעשייה הן כי נורתרן רוק יפוצל או יירכש, עקב המשבר שפקד אותו.



"עד שנורתרן רוק יפוצל, בין אם בעזרת בנק אחר שייטול על עצמו את חוב המשכנתאות ובין אם יירכש בשלמותו על ידי חברה אחרת, ההשפעות השליליות יימשכו", אמר הווארד ווילדון, אנליסט בברוקרית BGC פרטנרס.



נורתרן רוק נזקק למימון חירום, מאחר שהוא מסתמך על שוקי ההון, ולא על פקדונות, עבור 73% מקרנותיו. קריסת שוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב גרמה לעלייה בריבית על ההלוואות ולכך שמלוות ובנקים הגבילו הלוואות לכל הלקוחות, למעט הלווים הבטוחים ביותר.



אפלגארת' הביע באתר החברה את התנצלותו הכנה על "כל אי נוחות" שנגרמה ללקוחות הבנק. הוא ציין כי "הפקדונות מוגנים ואין צורך למשוך את הכסף". דרלינג אמר לרשת סקיי הבריטית כי בנק המשכנתאות הוא "בעל כושר פירעון" וכי תמיכת הבנק המרכזי "צריכה להעניק לאנשים תחושה של ביטחון".



לפי דיווח ב"סאנדיי טלגרף", משכנתאות נורתן רוק בשווי 100 מיליארד ליש"ט יפוצלו בין בנקים בריטים. בין הרוכשים האפשריים של הבנק כלולים הבנקים HSBC, לוידס, ברקליס, רויאל בנק אוף סקוטלנד ו-HBOS, דיווח העיתון.



צניחת מניות נורתרן רוק גרמה לאנליסטים בקרדי סוויס ובמריל לינץ' לעסוק בספקולציות לגבי רכישת החברה. "לדעתנו המשחק הסתיים עבור נורתרן רוק בצורתה הנוכחית", אמר ג'ון-פול קראצ'לי, אנליסט במריל לינץ'.



בנקי משכנתאות בריטים נפלו השנה בבורסת לונדון באורח חד יותר מאשר בנקים מסחריים. נורתרן רוק נפל ב-63%. ברדפורד אנד בינגלי צנח ב-30% ואליאנס אנד לייסטר איבד 23%. מדד FTSE All Share Bank השיל 14% בלבד.



"זהו מחנק גלובלי, לא רק עבור נורתרן רוק", אמר אפלגארת'. "בנקים אחרים מתקשים גם הם. לא אהיה מופתע אם תרחיש דומה יקרה לבנקים אחרים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully