וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבעון החולף היה הגרוע ביותר של בנקי ההשקעות בוול סטריט מאז 2001

סוכנויות הידיעות

17.9.2007 / 12:07

גולדמן סאקס מתבלט לטובה בעלייה של 33% - בזכות מכירה של אחזקות בחברת חשמל



הרבעון החולף היה הגרוע ביותר של בנקי ההשקעות בוול סטריט מאז 2001, למעט רווח שגרף גולדמן סאקס בעקבות מכירת אחזקות בחברת חשמל. ייתכן כי הבנקים ינצלו את הרבעון הגרוע כדי להקטין שווי אחזקות במאזנים ולבצע מחיקות רבות - כדי להיפטר בבת אחת מהבשורות הרעות למשקיעים.



בר סטרנס צפוי לדווח על ירידה של 41% ברווח למניה, מורגן סטנלי חזוי לרשום ירידה של 11%. ליהמן ברדרס, שידווח ביום שלישי, סבל מירידה של כ-5.1%, לפי תחזית האנליסטים. רווחי גולדמן סאקס עלו כנראה ב-33%, בעקבות רווח של מיליארד דולר ממכירתה של חברת הורייזון וינד אנרג'י.



סחר באג"ח, מקור ההכנסות הגדול ביותר של ענף בנקי ההשקעות, רשם ירידה, והיקף מכירת המשכנתאות והאג"ח המגובות בנכסים ירד ב-36% ברבעון, להערכת ליהמן.



הבנקים הפסיקו לממן רכישות ממונפות, שסיפקו להם 8.4 מיליארד דולר בעמלות במחצית הראשונה של השנה. ההכנסות מייעוץ לרכישות, ממסחר במניות ומחיתום עלו אמנם, אולם אין בכך די כדי לפצות על הירידה בתחום ההלוואות והאג"ח.



המהומה בשוקי האשראי פוגעת בלב עסקיהם של בנקי ההשקעות, אמרו אנליסטים, ולפיכך תהיה לתוצאותיהם חשיבות רבה.



גולדמן סאקס, בנק ההשקעות הגדול בעולם לפי שווי שוק, מכר ב-2.15 מיליארד דולר את הורייזון וינד ל-EDP הפורטוגזית ברבעון החולף, שהוא הרבעון השלישי של שנת הכספים שלו. הרווח מהמכירה לא ידוע בדיוק, מכיוון שגולדמן לא חשף כמה שילם עבור החברה במארס 2005.



לבר סטרנס יש פעילות בתחום הבנקאות המסחרית, אולם תחום זה לא יקזז את השפעת החולשה בתחום האג"ח מגובות המשכנתאות. מניות בר סטרנס, המשמש כחתם השני בגודלו בארה"ב להנפקת אג"ח משכנתאות, איבדו שליש משוויין מתחילת השנה.



למרות החולשה הקשה בתחום האשראי, בנקי ההשקעות עבדו במרץ בתחום הייעוץ לעסקות ובתחום החיתום. היקף עסקות הרכישה והמיזוג עלה ב-35% ברבעון, ל-861 מיליארד דולר; היקף ההנפקות בשוקי המניות עלה ב-76% ל-170 מיליארד דולר; היקף הנפקות אג"ח בתשואה גבוהה גדל ב-26%, ל-42 מיליארד דולר.



דסקי המסחר של הבנקים היו עסוקים מאוד - מחזור המסחר היומי באג"ח משכנתאות עלה ב-55%, ומחזור מסחר ממוצע בבורסת ניו יורק גדל ב-7.6%. פעילות מוגברת זו תרמה להכנסות מעמלות על סחר עבור לקוחות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully