וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית מיקרומדיק מזנקת ב-13% על רקע תוצאות חיוביות בניסוי בבני אדם לגילוי מוקדם של סוכרת

אלי שיצר

17.9.2007 / 12:37

תוצאות הניסוי מובהקות במציאת הנוגדנים לסוכרת - אולם ידרשו עוד ניסויים לאימות הממצאים



מניית חברת עולה בשעה זו בכ-13% בבורסה בתל אביב - ומשלימה בכך עלייה של כ-140% מתחילת השנה. זאת, על רקע תוצאות מעודדות בניסוי שנערך בבני אדם לגילוי מוקדם של מחלת הסוכרת.

מיקרומדיק - העוסקת בפיתוח ובמסחור של "סמנים ביולוגיים" (Bio Markers) חדשניים - וחברת BioRap Technologies - שהינה חברה לקידום ולמסחור הידע של מכון רפפורט בטכניון בחיפה - הודיעו על תוצאות ניסוי לגילוי מוקדם של מחלת הסוכרת, שנערך בבני אדם. הניסוי נערך בבית החולים רמב"ם בחיפה.



החוקרים בניסוי מצאו כי בכ-95% מהנבדקים המוגדרים טרום סוכרתיים - קרובים דרגה ראשונה של חולי סוכרת נעורים - ובכ-90% מהנבדקים המוגדרים כחולים חדשים, זוהו הנוגדנים המעידים על סוכרת נעורים. זאת, לעומת שיעור של כ-70% זיהוי בחולים חדשים, באמצעות סמן אחר המקובל בשוק.



בניסוי השתתפו 30 חולים המוגדרים "חדשים", 20 משתתפים המוגדרים "טרום סוכרתיים", 38 משתתפים המוגדרים כחולי סוכרת ממושכת (מעל ל-5 שנים) ו-31 משתתפים בריאים כקבוצת ביקורת.



כמו כן נמסר כי בניסוי מצומצם, שכלל 13 חולים בעלי סבירות גבוהה לחלות בסוכרת אוטואימונית מאוחרת של המבוגר, נמצא כי בכ-77% מהנבדקים זוהו נוגדנים המעידים על מחלת הסוכרת המאוחרת. זאת, לעומת שיעור זיהוי של כ-31% באמצעות סמן מקובל אחר הנמצא בשוק.



דוד סולומון, יו"ר מיקרומדיק, מציין כי שיתוף הפעולה עם ביוראפ הינו בעל משמעות אסטרטגית למיקרומדיק ויש בו פריצת דרך לשוק של אבחון מחלת הסוכרת, בה חולים כ-180 מיליון איש ברחבי העולם ומדי שנה מצטרפים 6-5 מיליון חולים חדשים.



"החברה המשותפת מרחיבה באופן משמעותי את פלטפורמת החברות של מיקרומדיק. התוצאות הראשוניות המתפרסמות כאן הן בעלות משמעות וחשיבות גבוהה, אם כי יידרשו ניסויים נוספים לאימות הממצאים", אומר סולומון.



מיקרומדיק פועלת באמצעות שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מכני מחקר ועם מוסדות רפואיים מובילים ובאמצעות הסכמי מסחור של תוצרי הפיתוח. זאת, על ידי רכישת הזכויות הבלעדיות למסחור תוצרי המו"פ של מכוני המחקר, בתמורה למימון השלמת הפיתוח ותשלום תמלוגים ממכירות עתידיות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully