וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-100 מיליון דולר - זה הסכום בו מעריכים ילדיו של איש העסקים אברהם רובינשטיין את עזבונו

ארנון בן-יאיר

17.9.2007 / 12:54

האחים טוענים נגד אמם, כי פעלה לסכל את רצונו האחרון של אביהם - לחלוקה שוויונית של רכושו בין ילדיו



האחים לבית רובינשטיין, נורית פרח ויואב רובינשטיין, הגישו שלשום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לתיקון או לחילופין לביטול צו לקיום צוואה של אביהם המנוח, איש העסקים אברהם רובינשטיין. כנספח לבקשה, מפרטים האחים את נכסי משפחת רובינשטיין, הנאמדים על ידם בכ-100 מיליון דולר.



הנכסים כוללים בין השאר את חברת השקמים אחזקות ואת חברת זאוס השקעות; ואת הנכסים: קניון בית הכרם, דיור מוגן אחוזת בית הכרם, מגדלי רובינשטיין, מגדל סונול, דיור מוגן אחוזת פולג, סנטר ראשל"צ, דיור מוגן אחוזת ראשונים, דיור מוגן אחוזת צהלה, מגדלי וינגייט, בית פרטי באפקה, פנטהאוז ברמת אביב ועוד.



בבקשה טוענים האחים בחריפות נגד אמם, אירמה רובינשטיין, כי מיד לאחר מות האב, ב-1996, פעלה לסכל את רצונו האחרון של אברהם. לטענתם, העבירה האם עוד בחייה את עיקר נכסי צוואתו של אברהם לבנה השלישי, אחיהם רמי רובינשטיין.



לטענת האחים המבקשים, עקרון השוויון היה עיקרון יסוד בצוואתו של אביהם, ואף הנחה אותו בחלוקת הנכסים בין ילדיו במהלך חייו. לטענתם, אברהם ערך צוואות משותפות והדדיות ביחד עם אירמה אשתו בפני עו"ד אמנון עברון המנוח, שערך את הצוואות.



לטענתם, עברון לא הסביר לאברהם, והאחרון לא ידע, כי לאחר מותו תהיה אפשרות לרעייתו לשנות את צוואתו, ולחלק את נכסיו בין ילדיהם שלא על פי עקרונות של שוויון.



על רקע זה הגישו האחים תביעה נגד אירמה ונגד רמי בבית המשפט לענייני משפחה, המתנהלת מזה זמן ונמצאת במהלך ההוכחות. בתביעה זו מתבקש בית המשפט לקבוע כי הצוואות שעשו בני הזוג רובינשטיין היו הדדיות, וכי אין בכוחה של אירמה לסטות מהן לאחר מותו של בעלה.



עם זאת, במקרה שבו בית המשפט לענייני משפחה יקבע כי הדין אינו מונע מאירמה לשנות את צוואתה, כפי שעשתה, או להעביר מנכסי אברהם לבנם רמי בעודה בחייה, הוגשה שלשום בקשתם של האחים לבית המשפט המחוזי, שיקבע כי צוואתו של אברהם נעשתה מתוך טעות משפטית ועובדתית.



לטענתם, מלשון הצוואה משתמע כי אברהם היה משוכנע שיש בה כדי להבטיח את חלוקת עזבונו בין ילדיו בחלקים שווים ולפי מנגנונים שוויוניים. אם ייקבע שלא כך הוא, הרי שצוואתו נעשתה מתוך טעות.



האחים גם רומזים בתביעתם כלפי עו"ד עברון המנוח, שייתכנו טענות נגדו על האופן שבו הסביר ללקוחו את משמעות הצוואה, ועל האופן שבו היא מבטיחה את מימוש כוונותיו. משרד עברון מייצג כיום את אירמה ואת רמי רובינשטיין בתביעות נורית ויואב רובינשטיין נגדם.



נורית ויואב ביקשו לעכב את בקשתם לביטול או לתיקון צו קיום הצוואה, עד לאחר קבלת פסק דין סופי בבית המשפט למשפחה. זאת, שכן ההליכים כרוכים זה בזה. אולם ביולי השנה הורה להם שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אילן שילה, להגיש את הבקשה האמורה.



עו"ד אפי פרי, בא כוחה של אירמה רובינשטיין, מסר כי תגובתה המפורטת של מרשתו תוגש לבית המשפט. "העובדה שהמבקשים נזכרו, לאחר יותר מ-11 שנים מהמועד בו ניתן צו הירושה, להגיש בקשה לתיקונו, מלמדת עד כמה מופרכת הבקשה".



"הגברת רובינשטיין מצרה על כך שילדיה, שקיבלו במתנה בחיים מהוריהם רכוש כה רב, אינם מסתפקים בכך, ומבקשים לעוות את צוואת אברהם רובינשטיין ולהגיש הליכי סרק נגדה", הוסיף פרי.



(תיק עיזבון 1396/96)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully