וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפוק בשוק מצעדי ההתייעלות בקומברס; RBC: "נראה שהרע ביותר כבר נמצא מאחורינו"

עומרי כהן

17.9.2007 / 13:16

CIBC: "ההבטחה לרווחיות תפעולית דו-ספרתית עד סוף השנה הולכת ונראית בהישג יד"



השיפור ברווחיות שהציגה חברת ברבעון השני של 2007 והציפייה להמשך המגמה גם במחצית השנייה של השנה, העלו את מניית החברה ב-7% מאז פרסום התוצאות בשבוע שעבר.



אולם גם במחיר של 18.7 דולר, רחוקה עדיין קומברס בשיעורים שבין 18% ל-50% ממחירי היעד שמציבים לה האנליסטים. על פי בלומברג, ממליצים כיום 13 בנקי השקעות שונים על קניית המניה, מתוך 15 המסקרים את פעילות החברה.



קומברס טכנולוג'י סיימה את הרבעון השני עם גידול של 15% בהכנסות - כולל התאמות חשבונאיות - לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-454 מיליון דולר. לעיקר הגידול תרמה רכישת חברת וויטנס האמריקאית בידי החברה הבת (57%) של קומברס טכנולוג'י, , תמורת 950 מיליון דולר במזומן.



פיטורים של מאות עובדים וצעדים נוספים לארגון מחדש של הפעילות בחברה הבת (100%) הגדולה בקבוצה, קומברס אינק (לשעבר CNS), הקפיצו את הרווחיות התפעולית המתואמת - לפני הוצאות חד פעמיות והוצאות על אופציות - לרמה של 7.1% מסך ההכנסות, לעומת 1.9% בלבד ברבעון הראשון של 2007.



הנשיא והמנכ"ל, אנדריי דהן, שמונה לתפקידו בחודשים האחרונים ואשר קיבל לידיו את הבראת קומברס טכנולוג'י, ציין כי קומברס אינק נמצאת בדרך הנכונה להשגת היעד של רווחיות תפעולית מתואמת בשיעור דו ספרתי מסך ההכנסות. להערכתו, יעד כזה יושג בתוך כשני רבעונים.



התוצאות ודברי ההנהלה התקבלו בחיוב אצל מרבית האנליסטים. האנליסט פיטר מיסק, מבית ההשקעות קאנאקורד אדמס, העלה את המלצת ההשקעה למניית קומברס טכנולוג'י ל"קנייה", מ"החזק", וצירף לה מחיר יעד של 25 דולר. שני הבנקים הקנדים הגדולים, RBC ו-CIBC, להם פעילות בתחום ניירות ערך בישראל, המליצו גם הם על השקעה במניה.



האנליסט דניאל מירון מ-RBC כתב בעקבות פרסום התוצאות ודברי ההנהלה של קומברס טכנולוג'י בשיחת הוועידה, כי ההנהלה מיישמת היטב את תוכניתה להכוונת הפעילות. "הדיעה שלנו היא שהמשקיעים מקבלים בברכה את הגידול בשקיפות. החברה נראית בדרך הנכונה להשיג עד סוף השנה את היעד לרווחיות תפעולית דו-ספרתית, כפי שהזהירה קודם לכן", ציין מירון.



מירון חזר על המלצת "תשואת יתר" ל"סיפור הבנייה מחדש" של קומברס טכנולוג'י, מאחר שנראה לדבריו שהרע ביותר כבר נמצא מאחורינו - ובשל העובדה שהמניה נסחרת בשפל של שנים רבות.



"אנו מצפים שהמניה תעלה, מאחר שהחברה מרחיבה את הערך לבעלי המניות באמצעות השיפור המתמשך ברווחיות התפעולית; הפתרון המתקרב של הנושאים החשבונאיים, הצפוי עד סוף השנה; הרישום החדש בנאסד"ק; וכן הארגון מחדש של מבנה התאגיד והאפשרות למיזוגים ורכישות", הוסיף מירון. מחיר היעד שלו למניה לשנה הקרובה הוא 28 דולר.



האנליסט שאול אייל מ-CIBC ציין כי אומנם מוקדם עדיין להקפות ניצחון, אבל קומברס טכנולוג'י מראה שיפור ניכר תחת הנהגתו של המנכ"ל החדש דהן. "עם צבר ההזמנות והרווחיות התפעולית של קומברס אינק, אשר מתקדמים בכיוון הנכון, ההבטחה לרווחיות תפעולית דו-ספרתית עד סוף השנה הולכת ונראית בהישג יד", כתב אייל.



אייל הוסיף, כי לצד השיפור הברור ביסודות העסקיים, הוא מתרשם מהשינוי בטון אצל ההנהלה. "צבר חזק של הזמנות גדולות בצנרת, התעניינות מתפתחת בתאים קוליים ויזואליים (חזותיים), וצמיחה חזקה בתחום הבילינג (תוכנות חיוב) - יוצרים את האפשרות להאצה מחודשת בצמיחה בשורה העליונה, ולא רק לחיזוק הרווחיות", ציין אייל.



אייל הותיר לקומברס המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 25 דולר, המשקף מכפיל 21 על הרווח למניה הצפוי להערכתו ב-2008 (1.17 דולר).



"עם שיפורים מבניים ותפעוליים נוספים הצפויים להגיע, ורישום מחדש בנאסד"ק במרחק של פחות משני רבעונים, אנו מצפים שהזרזים החיוביים יתגברו על השליליים", הוסיף אייל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully