וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתדרות העובדים הלאומית: האגודה למען הזקן אוסרת על עובדיה להתאגד

עידו סולומון

17.9.2007 / 13:47

לפי הטענות, הנהלת האגודה מחתימה את עובדיה על חוזי העסקה בלתי חוקיים



בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע ידון בחמישי הקרוב בסכסוך עבודה קיבוצי נגד האגודה למען הזקן באופקים, וזאת לטענת העובדים, בשל הפרה שיטתית של חוקי עבודה: פיטורי עובדים תוך הפרת חובת שימוע, פגיעה בחופש ההתארגנות של העובדים, הפעלת לחצים על עובדים להפסיק חברותם בארגון עובדים ואף החתמת עובדים שלא כדין על חוזים האוסרים עליהם הקמת ועד עובדים וחברות בארגון עובדים כלשהו.



לטענת עורך הדין עמי פרנקל ואסתר שלום ממשרד עו"ד בני כהן ושות' המייצגים את הסתדרות העובדים הלאומית, הנהלת האגודה מחתימה את עובדיה על חוזי העסקה בלתי חוקיים, ובהם סעיף מפורש, האוסר על העובדים להיות חברים בוועד עובדים או להיות מיוצגים על ידי נציגות עובדים.



"מדובר בניצול ציני של העובדה כי מדובר בעובדים חלשים המשתכרים שכר נמוך ואין להם אלטרנטיווה תעסוקתית כלשהי באזור מגוריהם", אומר עו"ד פרנקל, "עובדים כאלה יעשו כל שיתבקש מהם כדי למנוע את פיטוריהם".

עוד טוענת הסתדרות העובדים הלאומית, כי הנהלת האגודה הוציאה מכתב פיטורים לאחד העובדים בתואנה של פיטורי צמצום, וזאת ללא כל היוועצות עמה או קיום שימוע כפי שנדרש ממנה על פי ההסכם הקיבוצי, והכול תוך התעלמות מההסתדרות וממעמדה כארגון עובדים. לפי כתב התביעה, בתגובה לדרישת ההסתדרות לעצור את הליך הפיטורים הפעילה האגודה לחץ על עובדים להפסיק את חברותם בהסתדרות וכמה מהם עשו את מבוקשה של האגודה.



מהסתדרות העובדים הלאומית נמסר כי "לא ייתכן שבמדינת ישראל, בשנת 2007, מעסיק יעשה כל העולה על רוחו במטרה לשבור התארגנות עובדים ויפר חוקי עבודה באופן בוטה וברוטאלי וזאת תוך ניצול תמימותם ומצבם הכלכלי הקשה של העובדים. ננקוט את כל הצעדים העומדים לרשותה כדי למגר תופעות אלה ולמנוע את הישנותן בעתיד".



האגודה למען הזקן באופקים הינה עמותה המפעילה בית אבות ומרכז יום לקשישים ולצורך פעילותה מעסיקה כ-70 עובדים.



תגובת האגודה טרם התקבלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully