וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובות מעורבות לדו"חות ורינט; CIBC: "המשקיעים צריכים להתחיל להתמקד בהזדמנויות של 2008"

עומרי כהן

17.9.2007 / 16:36

אוסקר גרוס: "הסתכלות ארוכת טווח חשובה יותר; הנפילה במניה משאירה מעט מקום להמשך המגמה"



אם בנוגע להזדמנות ההשקעה שמייצר מחירה הנוכחי של מניית ישנה כיום תמימות דעים בקרב האנליסטים, הרי שבנוגע למניית החברה הבת (57%), , הדעות מעורבות יותר, לפחות בנוגע לכדאיות ההשקעה בה בטווח הקרוב. חולשה במכירות החטיבה הביטחונית ברבעון השני של 2007 והתהליך שטרם הסתיים, של שילוב החברה הנרכשת וויטנס בפעילות החטיבה הארגונית, הביאו בשבוע שעבר כמה מהם להפחית מחירי יעד למניה.



ורינט, המתחרה בנייס בתחום תוכנות ההקלטה והניתוח לווידיאו וקול, פירסמה בשבוע שעבר תוצאות חלקיות לא מלהיבות לרבעון השני של 2007, אשר כללו גידול של 49% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-137 מיליון דולר וכן רווח תפעולי (לפני הפחתות חד פעמיות והוצאות על אופציות) של 14.6 מיליון דולר.



לגידול החד בהכנסות תרמה בעיקר רכישת המתחרה בתחום מערכות ההקלטה למוקדי שירות לקוחות, וויטנס האמריקאית, תמורת 950 מיליון דולר במזומן, אשר הושלמה בסוף מאי. אולם ללא הרכישה, נותרו ההכנסות יציבות לעומת הרבעון המקביל אשתקד והיו נמוכות מהתחזית הממוצעת בשוק ל-141 מיליון דולר.



לדברי האנליסט דניאל מירון מ-RBC, שילובה של וויטנס בחטיבה האירגונית של ורינט הביאה לתוצאות טובות במקצת מהצפוי של חטיבה זו. אולם הוא הופתע לרעה מהירידה בפעילות החטיבה הביטחונית אשר נשאה על גבה את החברה בשנים האחרונות. חטיבה זו מפתחת תוכנות הקלטה וניתוח צילומים למערכות טלוויזיה במעגל סגור וכן תוכנות הקלטה ומעקב עבור מערכות ציטוט. מירון מציין כי לדברי החברה נבעה החולשה מביצוע חלש של תוכניות העבודה.



לדעתו של מירון, הנפילה האחרונה במניית ורינט, אשר הורידה אותה לרמתה הנמוכה מאז סוף 2003 (23.5 דולר), לא השאירה הרבה מקום להמשך המגמה השלילית. עם זאת, הוא גם אינו צופה פריצה מהטווח הנוכחי בו נסחרת המניה, לפני שהחברה תציג את השיפורים שיצרה רכישת וויטנס, כנראה לקראת תחילת 2008. בשל כך הוא מותיר למנייה המלצת "תשואה ענפית", אולם מחיר היעד שלו לשנה הקרובה - 34 דולר - גבוה ב-30% מהמחיר בוול סטריט.



CIBC: יציבות בהזמנות ובהוצאות



ב-CIBC הפחיתו בתגובה לתוצאות את מחיר היעד לוורינט ל-34 דולר, מ-37 דולר, אולם הותירו לה המלצת "תשואת יתר" בשל הפער הגבוה בין מחיר היעד למחיר המניה בשוק (26.1 דולר). לדברי האנליסט שאול אייל מ-CIBC, הרבעון השני לא יצר לוורינט חדשות חיוביות שיש להתפאר בהן, אבל להערכתו צריכים המשקיעים להתחיל להתמקד בהזדמנויות שיעמדו בפני החברה ב-2008.



אייל גם אינו מוצא סיבה לדאגה מהחולשה בהכנסות ברבעון השני. לדבריו, עניין זה קשור כנראה לתזמון שבסגירת כמה מהעסקות של החטיבה הביטחונית. "צבר ההזמנות וההוצאות נראים יציבים בהתאם לתוכנית", כתב אייל. עוד הוא ציין כי האינטגרציה עם וויטנס מתקדמת היטב והזדמנויות מהעסקה כבר מתחילות להבשיל.



אוסקר גרוס: להסתכל על הטווח הארוך



גם האנליסט רמי רוזן מאוסקר גרוס העדיף להפחית את מחיר היעד למניית ורינט ל-32 דולר, מ-38 דולר, בשל חולשת החטיבה הביטחונית, אולם הותיר לה המלצת "קנייה". רוזן מציין כי ברבעון השני תרמה החטיבה האירגונית 79 מיליון דולר מסך ההכנסות, כאשר 45 מיליון דולר מתוכם הם תוצאה של חודשיים מיזוג עם וויטנס. החטיבה הביטחונית יצרה הכנסות של 58 מיליון דולר.



רוזן ציין כי לראשונה גם חשפה ורינט את צבר ההזמנות עבור כל חטיבה בנפרד. לדבריו, סיימה החטיבה האירגונית את יולי עם הזמנות של 83 מיליון דולר, בעוד שצבר של החטיבה הביטחונית הסתכם ב-67 מיליון דולר. מדובר בהזמנות בהיקף גבוה מסך ההכנסות ברבעון השני, אולם לדברי רוזן לא כולן יוכרו כהכנסות ברבעון השלישי.



בשיחת הוועידה הפחיתה הנהלת ורינט את תחזית ההכנסות ל-2007 לטווח של 590-570 מיליון דולר, מטווח קודם של 600-570 מיליון דולר. התחזית השנתית של רוזן נמוכה מעט יותר - 568 מיליון דולר - אולם לדבריו הסתכלות ארוכת טווח חשובה יותר ומשקפת טוב יותר את פוטנציאל הצמיחה והרווחיות. התחזית שלו ל-2008 משקפת כיום צמיחה של 28% ל-729 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully