וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות קשיי הנזילות של בנק המשכנתאות נורתרן רוק: הריבית על הלוואות בבריטניה עלתה לשיא של חודשיים

סוכנויות הידיעות

17.9.2007 / 17:01

שיעור הריבית שגובים הבנקים בבריטניה על הלוואות יומיות האמיר ל-6.47%, השיעור הגבוה ביותר מאז יוני



הריבית על הלוואות בבריטניה עלתה היום לשיעור הגבוה ביותר מאז יוני, על רקע הזרמת מימון חירום לנורתרן רוק, בנק המשכנתאות השלישי בגודלו בבריטניה, בסוף השבוע, שהרתיעה לקוחות ומשקיעים ועוררה חששות לפיהם גם בנקי משכנתאות אחרים במדינה ייאלצו לבקש מימון חירום.



שיעור הריבית שגובים הבנקים בבריטניה על הלוואות יומיות האמיר היום ב-60 נקודות בסיס ל-6.47%, השיעור הגבוה ביותר זה יותר מחודש. כך מסר איגוד הבנקאים הבריטי (BBA). שיעור הריבית על הלוואות לשלושה חודשים, לעומת זאת, צנח ב-7 נקודות בסיס ל-6.75%. הפער בין הריבית לשלושה חודשים לבין ריבית הבסיס של הבנק אוף אינגלנד, העומדת על 5.75%, מתקרב כעת לשיא של שני עשורים.



ביום שישי הזהיר נורתרן רוק כי רווחיו לפני מס השנה צפויים להיות בטווח של 540-500 מיליון ליש"ט - פחות מתחזית קודמת של הבנק לרווח של 588 מיליון ליש"ט, ומתחזית האנליסטים לרווח של 647 מיליון ליש"ט, בעקבות "בעיות נזילות חמורות" ועליית הריביות לטווח קצר. נורתרן רוק, שלו 1.4 מיליון לקוחות קמעוניים ו-800 אלף לקוחות בנקאות משכנתאות, מסר כי נזקק למימון חירום ביום שישי מבנק אוף אינגלנד בעקבות בעיות הנזילות שאליהן נקלע.



עקב התגברות ההערכות כי נורתרן רוק עומד בפני פיצול, מכירה או פשיטת רגל, משכו לקוחות הבנק, שהתעלמו מקריאות ההרגעה של המנכ"ל אדם אפלגארת ובכירים אחרים במערכת הבנקאות הבריטית, כמיליארד ליש"ט (2 מיליארד דולר) מחשבונותיהם ביום שישי, ולפחות 500 מיליון ליש"ט (מיליארד דולר) נוספים אתמול. בכך הגיע סך המשיכות ליותר מ-6% מסך הפקדונות בבנק, המסתכמים ב-24 מיליארד ליש"ט (48 מיליארד דולר). מניית נורתרן רוק נפלה ביום שישי ב-31.5% במסחר בבורסת לונדון, בהמשך לנפילה של 46% מתחילת השנה, ונפלה היום ב-35% לשפל של שבע שנים, שהותיר את החברה עם שווי שוק של 1.2 מיליארד ליש"ט (2.4 מיליארד דולר).



נורתרן רוק נזקק למימון חירום מאחר שהוא מסתמך על שוקי ההון ולא על פקדונות עבור 73% מקרנותיו. קריסת שוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב גרמה לעלייה בריבית על ההלוואות ולכך שמלוות ובנקים הגבילו הלוואות לכל הלקוחות, למעט הלווים הבטוחים ביותר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully