וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות בעולם המחשוב: HP ומלם עצרו את מכרז מחשוב בתי הסוהר בהיקף 100 מיליון שקל בצו מניעה זמני נגד EDS

ערן גבאי

17.9.2007 / 17:02

השתיים עתרו לבית המשפט כדי להורות על פסילת הצעת EDS משום שגילתה נתונים כספיים של הצעתה



בית המשפט המחוזי בתל אביב נעתר לבקשת חברת HP (היולט פקרד) וחברת מלם מערכות, והוציא צו מניעה זמני האוסר על מימוש זכויות EDS (אלקטרוניק דאטה סיסטמס) במכרז קידמה. המכרז הוא להחלפת מערכת המחשוב בשירות בתי הסוהר בשווי של כ-100 מיליון שקל.



את המכרז פירסם השב"ס. ייעודו היה פיתוח והקמת מערכת מידע הכוללת תת-מערכות לניהול אסירים, בתי סוהר, משאבי אנוש, וממשקים למערכות לוויין ומערכות מידע שמחוץ לשירות בתי הסוהר.



חברת HP, המיוצגת על ידי עורכי הדין יוסי לוי, אייל בליזובסקי וניר רשף ממשרד עורכי דין לוי, מי-דן, ומלם, המיוצגת על ידי עו"ד רונן ברק, עתרו לבית המשפט לפני כמה שבועות כדי להורות על פסילת הצעת EDS. זאת משום שפעלה בניגוד לתנאי הסף של המכרז וגילתה נתונים כספיים של הצעתה, בניגוד לתנאי המכרז.



בהתאם לתנאי המכרז נדרשו במפורש המציעים לפצל את הצעתם, כך שההצעה המקצועית תוגש בנפרד מההצעה הכספית. HP טענה כי נוצר חשש שלחברי ועדת המכרזים נתגלה מידע בעניין השיקול הכספי, עוד בשלב הבחינה המקצועית, ולכן נפגם שיקול דעתם וידם היתה "קלה יותר על ההדק" כשפסלו בשלב המקצועי את ההצעות של HP ומלם.



כאמור, קיבל בית המשפט המחוזי בתל אביב, על ידי השופט יהודה זפט, את הטענות שלהן וקבע כי על פניו, פעלה EDS בניגוד לתנאי הסף של המכרז.



בית המשפט קבע עוד כי מתנאי המכרז עולה שוועדת המכרזים ייחסה חשיבות רבה להפרדה בין הבחינה המקצועית-טכנית לבין הבחינה הכלכלית. לכן, פגע גילוי הנתונים הכספיים בשלב מוקדם בתכלית שלשמה נערך מבנה המכרז, שנועד להבטיח שהבחינה המקצועית והטכנית של ההצעות תהיה חפה מכל שיקול כלכלי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully