וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד פלאפון על סך 600 מ' ש': גובה מלקוחות שמנותבים למשיבון פנימי כמו שיחה רגילה

נורית רוט

17.9.2007 / 17:35

פלאפון מחויבת להשמיע למנוי הודעה קולית מקדימה שמשכה שתי שניות לפחות לפני הפנייתו לתא קולי



לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגשה היום בקשה לאישור תביעה ייצוגית על סך 600 מיליון שקל נגד חברת פלאפון. לפי התביעה, גובה החברה תשלום שלא כדין מלקוחות המנותבים לשירות "משיבון פנימי".



לטענת התובע, צחי בן גיגי, תוקן בינואר 2007 הרישיון של פלאפון על ידי משרד התקשורת, כך שכאשר מועברת שיחה לתא הקולי, מחויבת פלאפון להשמיע למנוי הקורא הודעה קולית מקדימה שמשכה שתי שניות לפחות.



הודעה זו נועדה לאפשר למנוי לפי בחירתו, לנתק את השיחה ללא חיוב במהלך ההודעה או בתוך זמן סביר שלא יפחת משנייה אחת לאחר סיומה. נוסח ההודעה על פי תנאי הרישיון הינו "השיחה מועברת לתא קולי", והיא צריכה להיות מושמעת בדיבור ברור ובקצב סביר.



ואולם טוען התובע, כי צרכן המחייג אל לקוח של פאלפון ומנותב ל"משיבון הפנימי" מחויב בתשלום עבור שיחה רגילה. זאת, גם אם ניתק את השיחה ולא השאיר הודעה במשיבון הפנימי, ואף אם משכה של השיחה היה פחות משלוש שניות.



לטענתו, הוא ביצע במהלך שנת 2007 כאלפיים שיחות למנויי פאלפון, אשר נותבו למשיבון הפנימי ונותקו ללא שהושארה הודעה למנוי. עבור השיחות הללו, חויב על פי הנטען בתשלום, כאילו ביצע שיחה רגילה בעלות מוערכת של כ-300 שקל, לפי חישוב של 2,000 שיחות כפול 15 אגורות. לכן, עומדת תביעתו האישית על סך 300 שקל.



פלאפון, נטען בתביעה, הטעתה את הצרכנים בכך שלא התאימה את שירותיה לתנאי הרישיון. בנוסף, לא גילתה החברה לצרכנים כי הם מחויבים בעלות כספית עבור התקשרות למנוי העושה שימוש בשירות משיבון פנימי, החל מהשנייה הראשונה למענה המשיבון.



התובע, המיוצג על ידי עו"ד איתי יצחק, מבקש לקבוע כי עילת התביעה היא השבת כספים לכלל ציבור הצרכנים אשר חייגו לאחד ממנויי פלאפון במהלך שנת 2007, ושיחתם נותבה לשירות משיבון פנימי (א 1226/07 בש"א 6580/07)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully