וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אסיה ואירופה שמרו את המדדים בטריטוריה השלילית

17.9.2007 / 18:30

המשקיעים בעולם ממתינים להודעת הריבית בארה"ב מחר בערב ויום המסחר התנהל באוירה שלילית בהתאם לאוירה בעולם.

בשל המעבר בישראל לשעון חורף נוספת שעת חפיפה בין הבורסה בתל אביב לבורסות ניו- יורק. במשך כל יום המסחר היו המדדים המובילים צבועים באדום, למעט מדד הבנקים שרושם עלייה של 1.7%, כאשר הפתיחה השלילית בארה"ב לא הוסיפה. זאת בעקבות האווירה השלילית בבורסות אסיה ואירופה היום והמתנת המשקיעים בעולם להחלטת הריבית בארה"ב מחר בערב, פעולה שתעביר מסר לגבי התערבות הפד האמריקאי במשבר המשכנתאות. בסיכום יומי: מדד ת"א 25 איבד 0.4%, מדד ת"א 100 ירד גם ב- 0.6%, מדד ת"א 75 ירד ב- 0.9%, יתר 50 רשם ירידה של 0.3%, מדד תל טק 15 איבד 0.8% מערכו ומדד נדל"ן 15 ירד ב- 1.5%. מחזור המסחר היומי הסתכם בכ- 1.5 מיליארד שקל.

במגזר הבנקאי כאמור נרשמה עלייה כאשר מניית הפועלים רשמה עלייה של 1.8% במחזור ענק של 215.2 מיליון שקל, לאומי זינקה ב- 2.8% במחזור גדול של 133.7 מיליון שקל, מזרחי עלתה ב- 1.1% במחזור של 18.5 מיליון שקל ומניית דיסקונט לעומת זאת רשמה ירידה של 0.25% במחזור של 27.5 מיליון שקל.

דלק נדל"ן נכסים מניבים, הזרועה העיקרית של החברה העוסקת ברכישה ותפעול של נכסים מניבים בישראל, הודיעה על הסכם עם חברת הביטוח מגדל לפיו תקצה 20% ממניות החברה. סכום העסקה ייקבע על פי נוסחה שהוגדרה בהסכם, כאשר לא יפחת מ- 1.085 מיליון שקל ולא יעלה על 1.158 מיליון שקל, כולל סהר פיתוח. למרות הדיווח מניית החברה רשמה ירידה של 0.5% במחזור של 2 מיליון שקל.

יום טוב לספקיות פתרונות התקשורת האלחוטית בפס רחב סרגון ואלווריון, כאשר הראשונה דיווחה היום כי זכתה בחוזה בהיקף של 1.6 מיליון דולר ברוסיה. החברה תספק למפעילת התקשורת הרוסית Summa Telecom פתרון קישור בין תחנות הבסיס שישמש כחלק מרשת ה- WIMAX אותה החברה פורשת. אלווריון גם היא הודיעה על חוזה חדש בקאריביים עם חברת Digital Group שבמסגרתו תפרוס החברה רשת WIMAX באיי קיימן. גובה העסקה לא נמסר אך אנליסטים רבים צופים צמיחה משמעותית בתחום. מניית אלווריון השילה 2.7% מערכה במחזור של 4.9 מיליון שקל ומניית סרגון ירדה 4.9% במחזור מסחר של 5 מיליון שקל.

מניית חברת הנדל"ן אספן הוסיפה 0.4% לערכה למרות האווירה השלילית, לאחר שדיווחה היום על רכישת 50% מחלקה של חברת קבלנים בשני פרויקטים באזור "היער השחור" בגרמניה. העסקה כוללת 25 אלף מ"ר של קליניקות ומלון, שיושכרו לתקופה של 9 וחצי שנים ויכניסו 1.05 מיליון אירו בשנה (חלקה של אספן יהיה 525 אלף אירו), המגלמים תשואה של 8.5% על מחיר הרכישה.

חברת רדוור, המוכרת פתרונות לניתוב עומסים ברשת האינטרנט והבטחת זמינות דיווחה היום על חוזה גדול בהיקף של כמה מיליוני דולר עם סוכנות ממשלתית זרה. מדובר בעסקה הגדולה ביותר בתולדות החברה כאשר שמו של הלקוח לא נמסר מפאת הרגישות שבפעילותו. מניית החברה זינקה בתגובה בכ- 3.7% במחזור של 1.8 מיליון שקל.

האפיק הסולידי נסחר במגמה מעורבת, כאשר הצמודים הבינוניים הוסיפו לערכם עד 0.1% ובשאר המח"מים רשמו ירידות של עד 0.3%. השחרים הארוכים והבינוניים ירדו בשיעור של עד 0.4% והקצרים רשמו עליות קלות ביותר.

בשוק המט"ח נרשמה מגמה מעורבת כאשר הדולר היציג ירד ב- 0.22% ונקבע על רמה של 4.093 לשקל. לעומת זאת, האירו התחזק מעט ב- 0.24% ושערו היציג עומד על 5.6797 לשקל. על רקע הורדת הריבית הצפויה בארה"ב ועליית הריבית בישראל צפוי השקל להתחזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully