וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלמת מכירתה של חברת המשכנתאות PHH לג'נרל אלקטריק ובלאקסטון מוטלת בספק בעקבות קשיים בהשגת מימון

סוכנויות הידיעות

17.9.2007 / 19:20

בלאקסטון לא הצליחה לגייס חלק מהמימון הדרוש להשלמת העסקה בעקבות המשבר בשוק האשראי



השלמת מכירתה של חברת המשכנתאות וכלי הרכב PHH (סימול PHH), שהסכימה להירכש על ידי ענקית האלקטרוניקה ג'נרל אלקטריק וחברת ההשקעות הפרטיות בלאקסטון תמורת 1.8 מיליארד דולר, מוטלת בספק לאחר שבלאקסטון לא הצליחה לגייס חלק מהמימון הדרוש להשלמת העסקה, כשהבנקים שהיו אמורים לספק לה מימון נסוגו בעקבות המשבר בשוק האשראי.



בלאקסטון, שתיכננה לרכוש את חטיבת המשכנתאות של PHH, מסרה כי לא הצליחה לגייס 750 מיליון דולר בהלוואות לאחר שבנקי ההשקעות JP מורגן צ'ייס וליהמן ברדרס הולדינגס, שהיו אמורים לספק לה חלק מהמימון להשלמת העסקה, נסוגו מכוונתם בעקבות הקשיים בשוק הרכישות הממונפות על רקע משבר האשראי העולמי.



למרות שהיא מחפשת בימים אלה מקורות מימון אחרים, נמסר מבלאקסטון כי החברה "אינה אופטימית" לגבי סיכויי ההצלחה של המאמצים. דובר ג'נרל אלקטריק, סטיבן ווייט, מסר לאחר הודעת בלאקסטון כי "אנו מקווים שבלאקסטון תצליח לארגן את המימון הדרוש להשלמת המיזוג", אך ציין כי "במידה שבלאקסטון אינה מסוגלת להשלים את הרכישה, גם GE לא תחוש מחויבת להשלמתה". בעקבות ההודעה, מתרסקות מניותיה של PHH ב-16%.



ג'נרל אלקטריק, החברה השנייה בגודלה בעולם לפי שווי שוק, הסכימה במארס לרכוש את PHH ולמכור את חטיבת המשכנתאות שלה לבלאקסטון. למרות הסימנים כי בעקבות קשייה של בלאקסטון מתכוונת גם GE לסגת מהשלמת העסקה, הודיעה PHH לג'נרל אלקטריק כי היא מצפה ממנה לעמוד בהסכם בין שתי החברות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully