וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט בשיא של 80.5 דולר

TheMarker

17.9.2007 / 19:42

אנליסט: "מחיר הנפט יגיע ל-85 דולר לחבית עד סוף השנה. הורדת הריבית בארה"ב תסייע להגדלת הביקוש לאנרגיה"

מחיר הנפט בניו יורק, אשר חצה בשבוע שעבר לראשונה את רף ה-80 דולר לחבית, ממשיך לשבור שיאים. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסחרים כעת במחיר של 80.32 דולר לחבית, עלייה של 1.22 דולר. מוקדם יותר כבר הגיעו החוזים לרמה של 80.5 דולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

"גובר הביטחון בשוק כי הורדת הריבית הצפויה של הבנק הפדרלי בארה"ב מחר, צפויה להיות אות מבשר טובות עבור ביקוש האנרגיה", אמר האנליסט פיל פלין מאלרון טריידינג, לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. לדבריו, "יותר מסביר" כי מחיר הנפט יגיע לרמה של 85 דולר לחבית עד סוף השנה.

מחיר הנפט חצה את רף ה-80 דולר לחבית לראשונה ביום רביעי האחרון, היום שבו החליט ארגון אופ"ק להגדיל את מכסות התפוקה היומית שלו ב-500 אלף חביות, החל מתחילת חודש נובמבר.

"תוספת של 500 אלף חביות לא ממש תשפיע", אמר מנהל מחקר האנרגיה של חברת גלובל אינסייט, סימון וורדל, לסוכנות הידיעות בלומברג לאחר ההחלטה.

"אנו מעריכים כי פגיעת המשבר הפיננסי בביקוש לנפט תורגש רק בשנה הבאה. לפיכך, צפוי גידול בביקוש ברבעון הרביעי של השנה, ופשוט אין מספיק היצע בשביל לענות על הביקוש של כולם", הוסיף וורדל. תפוקת הנפט של ארגון אופ"ק מסתכמת ביותר מ-30 מיליון חביות ליום, למעלה משליש תפוקת הנפט העולמית, של 85 מיליון חביות.

מחיר הנפט הגולמי עשוי לזנק ל-150 דולר לחבית, ושיא תפוקת הנפט הגלובלי צפוי להגיע בתוך 20 שנה, העריך בסוף השבוע לורד אוקסבר, היו"ר לשעבר של ענקית הנפט של (Shell), במסגרת ראיון לעיתון הבריטי "אינדיפנדנט".

אוקסבר, אחת הדמויות המוערכות ביותר בתעשיית האנרגיה, אמר ל"אינדיפנדנט" כי הזינוק האחרון במחיר הנפט הוא בלתי נמנע, כל עוד הביקוש ממשיך לעלות על ההיצע.

"סביר להניח כי נוכל להמשיך לחלץ נפט מהאדמה למשך זמן רב, אך הדבר יתייקר מאוד", אמר אוקסבר. "ברגע שהמחירים יחצו את רף ה-100 דולר או ה-150 דולר לחבית, יהפכו החלופות לאטרקטיביות בגלל המחיר, אם לא בגלל סיבות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully