וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת בריטניה נחלצת לעזרת בנק המשכנתאות נורתרן רוק: תערוב לכל פקדונותיהם של לקוחות הבנק הבריטי

סוכנויות הידיעות

17.9.2007 / 21:31

מצבו הקשה של הבנק גרמה בסוף השבוע לבהלה בקרב הלקוחות, שמשכו עד כה 8% מפקדונותיו



שר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, ניסה היום להרגיע את חששותיהם של לקוחות בנק המשכנתאות הבריטי נורתרן רוק, שנזקק למימון חירום בסוף השבוע, ואמר כי ממשלת בריטניה תהיה ערבה לכל הפקדונות בבנק.



"במידה שיהיה צורך בכך, הממשלה והבנק המרכזי יערבו לכל הפקדונות הקיימים בנורתרן רוק בתקופה הנוכחית של תנודתיות בשווקים הפיננסיים. פירוש הדבר שאנשים יכולים להמשיך למשוך את כספם מהבנק, אך במידה שיבחרו להשאיר את כספיהם בנורתרן רוק אנו נערוב לכל חסכונותיהם", אמר דרלינג, לאחר שהתגברות ההערכות כי נורתרן רוק עומד בפני פיצול, מכירה או פשיטת רגל הובילה בימים האחרונים להסתערות של לקוחות שביקשו למשוך את פקדונותיהם על סניפיו של בנק המשכנתאות השלישי בגודלו בבריטניה.



ביום שישי הודיע נורתרן רוק, שלו 1.4 מיליון לקוחות קמעוניים ו-800 אלף לקוחות בנקאות משכנתאות, כי נזקק למימון חירום מבנק אוף אינגלנד בעקבות "בעיות נזילות חמורות" שאליהן נקלע. בעקבות ההודעה, משכו לקוחות נורתרן רוק מאז יום שישי כ-2 מיליארד ליש"ט (4 מיליארד דולר) מחשבונותיהם, או כ-8% מסך חשבונות הבנק, ומניית הבנק נפלה ביומיים האחרונים ב-55% לשפל של שבע שנים, שהותיר את החברה עם שווי שוק של 1.2 מיליארד ליש"ט (2.4 מיליארד דולר).



נורתרן רוק, שלא הטיל הגבלות כלשהן על משיכת כספים, נאלץ ביום שישי להוריד את שירותי האינטרנט שלו "למשך פרק זמן" בעקבות עומס משתמשים חריג. בנק ההשקעות מריל לינץ' קיצץ היום בכמחצית את תחזית הרווח של נורתרן רוק לשנה הנוכחית, לאחר שבנק המשכנתאות הבריטי הזהיר ביום שישי כי רווחיו לפני מס השנה צפויים להיות בטווח של 540-500 מיליון ליש"ט. תחזית זו נמוכה מתחזית קודמת של הבנק לרווח של 588 מיליון ליש"ט, ומתחזית האנליסטים לרווח של 647 מיליון ליש"ט. הבנק ייחס את הורדת התחזיות ל"בעיות נזילות חמורות" ולעליית הריביות לטווח קצר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully