וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה עולה

סוכנויות הידיעות

18.9.2007 / 8:32

מחיר הקפה זינק ב-5.7% לשיא של 20 חודשים בעקבות הערכות כי האקלים היבש בברזיל יפגע ביבולים

מחיר הקפה זינק אתמול ב-5.7% לשיא של 20 חודשים בבורסת הסחורות של ניו יורק, על רקע הערכות כי יבול הקפה בברזיל, יצרנית הקפה הגדולה בעולם, יהיה נמוך מהתחזיות ב-2008 בעקבות אקלים יבש שהביא לפגיעה ביבולים.

מחיר החוזים על הקפה למסירה בדצמבר רשם עלייה של 5.7% לרמה של 1.278 דולר לליברה, העלייה החדה ביותר של החוזים העתידיים על הקפה מאז ינואר 2006, בעקבות התגברות החששות כי האקלים היבש השורר באזורי הגידול המרכזיים בברזיל יוביל לפגיעה משמעותית בקטיף.

מחלקת המחקר החקלאי של אוניברסיטת סאו פאולו מסרה היום כי האקלים היבש, שהוביל לפריחה מוקדמת של רבים מעצי הקפה באזורי גידול כמו מינאס ז'ראיס וסאו פאולו, עשוי לגרום לירידה של 10% ביבול. להערכת מטאורולוגים בברזיל, מינאס ז'ראיס וסאו פאולו אינן צפויות ליהנות מגשמים, שרציפותם חיונים לגידול הקפה, בעשרה הימים הקרובים.

באזורי הגידול המרכזיים של ברזיל לא נרשמו כלל גשמים החודש, לעומת ממוצע של כ-3 סנטימטרים של גשם היורדים בספטמבר מדי שנה. להערכת סוכנויות מטאורולוגיות במדינה, גשמים אינם צפויים לפקוד את האזור עד ה-1 באוקטובר, אז אמורה להתחיל עונת הגשמים.

בשנה האחרונה זינק מחיר הקפה ב-25%, בעיקר בגלל האקלים היבש בברזיל. ברזיל צפויה לקצור השנה כ-2.2 מיליון טונות של פולי קפה, לעומת 2.59 מיליון טונות ב-2006. כך מסר אתמול המכון הברזילאי לסטטיסטיקות גיאוגרפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully