וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה חוסכת: מוציאה את עובדיה לחופש

חיים ביאור

18.9.2007 / 6:40

60 אלף עובדי ממשלה ייצאו לחופשה בסוכות. החיסכון - עשרות מיליוני ש'. כ-30% ממפעלי התעשייה יוציאו חלק מעובדיהם לחופש בחגים

משרדי הממשלה ויחידות הסמך יוציאו את 60 אלף עובדיהם לחופשה מרוכזת בחול המועד סוכות. גם קק"ל, ההסתדרות וקרנות הפנסיה הוותיקות יוציאו את עובדיהן לחופשה מרוכזת במועד זה. החיסכון שיושג בזכות מהלך זה מוערך במיליוני שקלים.

לפי ההסכמים הקיבוציים הקיימים בגופים אלה, מחצית מימי החופשה המרוכזת תיזקף על חשבון העובדים, והמחצית האחרת תיחשב כימי עבודה רגילים שעבורם העובדים יקבלו שכר מלא. עוד קובעים ההסכמים, כי מעסיק אינו יכול לכפות על עובדיו לצאת לחופשה מרוכזת ועליו לקבל את הסכמת העובדים לצורך זה.

חוסכים עד 25 מיליון ש'

בדיקה שערכה התאחדות התעשיינים מראה כי 14% ממפעלי התעשייה יוציאו את עובדיהם לחופשה מרוכזת בת שבוע בתקופת החגים. מדובר בירידה לעומת 2006, אז הוציאו 23% מהמפעלים את עובדיהם לחופשה מרוכזת. בנוסף, 16% מהמפעלים - בעיקר הגדולים שבהם - יוציאו כמחצית מעובדיהם לחופשה מרוכזת.

כלכלני ההתאחדות מעריכים שהמהלך יחסוך למפעלים אלה 20-25 מיליון שקל השנה, בזכות ביטול מוחלט או חלקי של הוצאות הייצור, הלוגיסטיקה והמינהלה בתקופה זו. הסקר הקיף 90 מפעלים בענפי ההיי-טק, המזון, המתכת, החשמל, הכימיה, התרופות, הפלסטיקה, מוצרי העור והרהיטים.

מנכ"ל התאחדות התעשיינים, יהודה שגב, אמר כי הירידה במספר העובדים שהוציאו את עובדיהם לחופשה בחגים היא סימן חיובי. לדבריו, הדבר מעיד על גידול בפעילות העסקית של המפעלים, המתבטא בריבוי הזמנות שמביא לעלייה בהיקף שעות העבודה ובמספר השעות הנוספות שלהן נדרשים העובדים. עוד אמר שגב, כי 77% ממפעלי התעשייה שהשתתפו בסקר דיווחו כי 5%-40% מהעובדים שלהם יוצאים ביוזמתם לחופשה בחגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully