וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לניגוד עניינים בענף התשתיות: מנכ"ל עיריית ירושלים הפורש איתן מאיר צפוי להתמנות למנכ"ל דליה אנרגיות

אבי בר-אלי

18.9.2007 / 6:56

כך נודע ל-TheMarker; בחברה שותפה קבוצת הראל - עליה פיקח מאיר בפרויקט הרכבת הקלה



חשש לניגוד עניינים בענף התשתיות: ל-TheMarker נודע כי מנכ"ל עיריית ירושלים הפורש, איתן מאיר, צפוי להתמנות בקרוב לתפקיד מנכ"ל חברת דליה אנרגיות. החברה מוחזקת בשיעור של כ-20% בידי קבוצת הראל, אשר הייתה נתונה לפיקוחו של מאיר בפרויקט הרכבת הקלה, כאשר שימש כראש מינהלת הפרויקט.



מאיר מונה ב-94' לתפקיד משנה למנכ"ל עיריית ירושלים. במסגרת תפקידו היה אחראי על התשתיות בעיר ועל פרויקט הרכבת הקלה. ב-2003 מונה למנכ"ל העירייה - כאשר במקביל הוא משמש כאחד משלושת נציגי הרשות הממונה לפרויקט הרכבת הקלה (לצד נציגי משרד התחבורה והחשב הכללי). עם חברות קבוצת סיטי-פס, זכיינית הפרויקט, נמנית גם קבוצת הראל, המחזיקה ב-20% מהפרויקט.



כפי שפורסם ב-TheMarker בשבועות האחרונים, פרויקט הרכבת הקלה נקלע לקשיים, ויו"ר הרשות הממונה על הפרויקט מטעם משרד התחבורה, אלכס לנגר, אף הודח לפני כחודשיים לנוכח כישלון הפיקוח על קידום הפרויקט. במקביל לפרסום בדבר הקשיים בהקמת תוואי הרכבת, הודיע מאיר על סיום תפקידו כמנכ"ל העירייה לטובת תפקיד שהוצע לו בשוק האנרגיה הפרטי. כעת נודע כי התפקיד שאמור למלא מאיר הוא מנכ"ל חברת האנרגיה דליה אנרגיות, המתכננת הקמת תחנת כוח בהספק 560 מגוואט באתר צפית שבדרום. זאת, כאשר 20% ממניות החברה מוחזקות בידי קרן תשתיות לישראל (IIF) שבבעלות הראל-ביטוח ועו"ד יהודה רווה.



את תגובתו של מאיר לא ניתן היה להשיג עקב שהותו בחו"ל. מדליה אנרגיות נמסר בתגובה: "החברה גאה על האפשרות לגייס מנהל בכיר בדמותו של איתן מאיר, אשר לו ניסיון רב בניהול מערכות ותקציבים גדולים, ודוחה על הסף כל רמיזה למשוא פנים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully