וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר יתנהל בציפייה לפרסום הריבית בארה"ב הערב; מניות בתי ההשקעות המקומיים ממשיכות לאבד גובה

שרון שפורר

18.9.2007 / 8:11

אנליסט ודש אייפקס ירדו מתחילת החודש ב-1%-9%; מדד הנדל"ן צפוי להמשיך לסבול מתנודתיות חריפה



כמו בשווקים העולמיים גם בבורסה לניירות ערך בתל אביב יתנהל היום המסחר בציפיה דרוכה להודעת הבנק הפדרלי בארה"ב על גובה הריבית הדולרית שתתפרסם הערב (שעון ישראל). אתמול נחתם יום המסחר באחד העם בירידות שערים מתונות במדדים המובילים כשהשעה האחרונה אופיינה במעקב הדוק אחר פתיחה שלילית גם אם מהוססת בבורסות בארה"ב. בסיום המסחר, חתמה וול סטריט בירידות שערים. נאסד"ק ירד ב-0.8% ודאו ג'ונס איבד 0.3%.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



ועידת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) צפויה להודיע הערב על הורדה של הריבית בארה"ב בשיעור של 0.25% לפחות. זאת, מרמתה הנוכחית של 5.25%, אשר נותרה ללא שינוי מאז הקיץ שעבר. יש הצופים כי הפד ינקוט בצעד חריף אף יותר, ויוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 4.75%. אם כך יהיה, סביר לצפות לעליות חדות בשווקים בטווח הקצר.



בנוסף, יפורסמו השבוע מספר נתוני מאקרו עבור חודש אוגוסט שעשויים לספק אינדיקציות אמיתיות ראשונות על עומק פגיעת משבר האשראי על הכלכלה האמריקאית המכתיבה את החוקים עבור הכלכלה העולמית. מחר יפורסם מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש אוגוסט עוד לפני החלטת הריבית של הבנק הפדרלי. יום לאחר מכן, עתיד להתפרסם מדד המחירים לצרכן (CPI) לאוגוסט - האינדיקציה הטובה ביותר לקצב האינפלציה, הקובעת במידה רבה את שער הריבית.



מדד הנדל"ן בבורסה המקומית סבל גם אתמול כבחודשים האחרונים מתנודתיות חריפה יותר מהשוק ואיבד 1.5%. ענף הנדל"ן רגיש במיוחד לשינויים בשיעור הריבית ומצפה בקוצר רוח להודעה על הורדת שיעור הריבית שתוכל להקל לפחות זמנית על מחנק האשראי שמאפיין בעיקר את השוק האמריקאי בתקופה האחרונה.



שתי המניות הכבדות במדד הנדל"ן, ו, איבדו מאז תחילת החודש כ-3% כל אחת כשאפריקה עדיין נסחרת במחיר הגבוה בכ-8% מהמחיר בו פתחה את השנה ואילו גזית גלוב איבדה יותר מחמישית משווי השוק שלה.



לעומת הנדל"ן, מדד הבנקים דווקא רשם אתמול עלייה של 1.7% כשהבנקים המקומיים ממשיכים לשדר אווירה של "משבר אשראי - לא בבית ספרנו". לעומת השוק המקומי, בארה"ב סבל אתמול מדד הברוקרים מירידות שערים של כ-2% כשאנליסטים המסקרים את התחום הפיננסי העריכו שהרבעון החולף היה הגרוע ביותר בבנקים להשקעות בוול סטריט מאז 2001.



אזהרת רווח שפירסם מריל לינץ' בשבוע שעבר תמכה בהערכה הזו ואליה מצטרפת תחזית האנליסטים לירידה ברווחים של ליהמן ברדרס שצפוי לפרסם היום את תוצאות הרבעון השני. בהמשך השבוע ידווחו גם בר סטרנס וגודלמן סאקס על תוצאותיהם שעשויות ללמד על עומק פגיעת משבר הסאבפריים בכלכלה האמריקאית והעולמית.



בשונה מהבנקים שרושמים עלייה קלה מתחילת החודש, בתי ההשקעות בשוק המקומי ממשיכים לאבד גובה כש צנחה מתחילת החודש בכ-10%, נחתכה ב-9%. , ובית ההשקעות ירדו בכ-5%-4% כל אחד.



עוד בבורסה היום. מעניין יהיה לעקוב אחר מניית שסבלה אתמול מהתכתשות עם התוכנית "כלבוטק" של רפי גינת בערוץ 2 וצנחה ב-3.6%. התוכנית מתכוונת לשדר צילומים שעשויים לפגוע בחברה. האחרונה מצדה טוענת כי מדובר בצילומים שפיברקו מספר עובדים בחברה במטרה לפגוע בה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully