וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים באסיה

דפנה מאור

18.9.2007 / 9:08

בורסת טוקיו השילה 2% לקראת החלטת הריבית הדרמטית בארה"ב הערב. מניות הבנקים צנחו

ירידות שערים נרשמו ברוב שוקי אסיה ביום שבו עתיד הבנק הפדרלי בארה"ב לקבל החלטה דרמטית, וכנראה להוריד את הריבית לראשונה זה ארבע שנים ויותר. בורסת טוקיו ירדה ב-2%; סיאול נסוגה ב-1.8%; בהונג קונג נרשמת ירידה קלה של 0.3%; סין יורדת ב-1%. במומבאי עולה הבורסה ב-0.1%.

הבנק הפדרלי צפוי להוריד את הריבית בארה"ב בפגישתו הערב, בהורדה הראשונה מאז יוני 2003. הדעות חלוקות עתה האם הבנק יוריד את הריבית ב-0.25% בלבד או ב-0.5%. לפי המסחר בחוזים על הריבית הפדרלית (fed funds futures), הסיכוי להורדה של 0.5% הוא 44% לעומת סיכוי של 58% שהעניקו ביום שישי הסוחרים בשוק זה להורדה האגרסיווית.

בבורסות אסיה ניכרים הבוקר סימני הבהלה שהריצו את לקוחותיו של בנק המשכנתאות הבריטי נורתרן רוק למשוך את כספם בהמוניהם. לכך הצטרפו נתונים המראים כי ברמת הבטחון העסקי ביפאן נרשמה ירידה. הנתונים, המתבססים על סקר רויטרס טנקאן, הנערך בקרב יצרניות גדולות ביפאן, הראו כי מדד הבטחון ירד ל-24 נקודות בספטמבר, הרמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2005.

מנגד, נרשמה רמת שיא בהיקף הנכסים שהחזיקו משקי בית ביפאן בקרנות נאמנות ברבעון השני ל-77.6 טריליון ין (673 מיליארד דולר) - עלייה של 39% לעומת הרבעון השני ב-2006. גידול זה משקף רמת סיכון גבוהה שנוטלים המשקיעים ביפאן, שהיו ידועים בחיבתם לחסכון סולידי.

מניות הבנקים הובילו את הירידות בטוקיו. מיצובישי UFJ, הבנק הגדול ביפאן, ירד ב-4.8%; מיזוהו פייננשל, השני לו בהיקף הנכסים, צנח ב-7.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully