וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעי פייסבוק יקימו קרן מענקים של 10 מיליון דולר למפתחי תוכנות עבור פייסבוק

רויטרס

18.9.2007 / 9:29

מענקים של 250-25 אלף דולר יינתנו לסטארט אפים המפתחים יישומים לפייסבוק



אתר הרשתות החברתיות פייסבוק הודיעה ביום שני כי חברות הון הסיכון המשקיעות בה יצרו קרן של 10 מיליון דולר להשקעה בחברות סטארט אפ להן רעיונות ליישומים בפייסבוק. פייסבוק עצמה לא משקיעה בקרן.



פייסבוק עובדת עם חברות ההון סיכון המשקיעות בה, אקסל קפיטל ופאונדרס פאנד, על מנת ליצור דרך פשוטה לקבלת מענקים של 250-25 אלף דולר עבור יוזמות חדשות מבלי להיאלץ להעניק למשקיעים מניות בחברה, כפי שנהוג בתחום הון הסיכון.



"אנחנו מחפשים תחומים חדשניים ובולטים", אמר מרק צוקרברג על סוג הפרוייקטים שמחפשת הקרן, בנאום בוועידת TechCrubch 40. הפרוייקטים לא צריכים להיות בהכרח בעלי מודל רווח ברור, אלא יימדדו לפי התרומה הכללית שלהם לפייסבוק, לדברי בכירי החברה.



במקום לנסות להפוך על פניו את מודל הון הסיכון הקלאסי - השקעה מראש בתמורה לנתחים גדולים בחברה בהמשך הדרך 0 פייסבוק מנסה ליצור מודל סבלני יותר. באמצעות הצעת מענקים, במקום השקעות הון סיכון בעלות תנאים מגבילים, מאפשרת הקרן של פייסבוק, fbFund, ליזמים להתמקד בפיתוח רעיונותיהם ולא לחשוש מדילול אחזקותיהם בחברה שהקימו.



"חברה יכולה לצמוח ולהגיע למאות אלפי משתמשים עם הזרקת הון מינימלית", אומר צוקרברג. פייסבוק חוותה זינוק של 70% במספר המשתמשים הפעילים שלה ל-41 מיליון בארבעת החודשים מאז פתחה את הרשת לפיתוחי תוכנות של יזמים חיצוניים. מאות חברות יצרו יותר מ-4,000 יישומים עבור פייסבוק.



בעידן בו יוזמות אינטרנט יכולות לקום באמצעות הון מועט, בעזרת תוכנות קוד פתוח ומחשבים זולים וחזקים, למענק של 250 אלף דולר יכולה להיות השפעה עצומה, לדברי צ'אמאת פאילהפיטיה, סגן הנשיא החדש של פייסבוק לתחום שיווק מוצר. "רבע מיליון דולר יכולים לאפשר לך ליצור עסק בר קיום בשווי עשרות מיליוני דולרים".



למענקים אין כמעט מגבלות, מלבד החובה לנצלו לשם בניית תוכנה באמצעות הפלטפורמה של פייסבוק. חברות שיצליחו להקים חברות מצליחות באמצעות המענק, בפלטפורמה של פייסבוק, חופשיות לצאת לגיוס הון סיכון ללא תנאים מגבילים של הגיוס הקודם. עם זאת, לאקסל פרטנרס ולפאונדרס פאנד תהיה זכות סירוב ראשונה בסיבובי הגיוס הבאים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully