וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א: המעו"ף מטפס ב-0.9%

שרון שפורר

18.9.2007 / 15:21

צפי לפתיחה חיובית בוול סטריט שולח את הבורסה. מניית בנק לאומי קופצת כ-2% ומניית טיב טעם צונחת ב-3.3%

צפי לפתיחה חיובית בוול סטריט חיזק בשעות האחרונות את המגמה החיובית בבורסה לני"ע בתל אביב. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מצביעים על עליות של כ-0.5%-0.8% בפתיחת המסחר.

ברקע להתחזקות המגמה החיובית בחוזים העתידיים בוול סטריט: פרסום מדד המחירים ליצרן עבור חודש אוגוסט האחרון. המדד הצביע על ירידה חדה יותר מהצפוי במחירים ליצרנים בארה"ב של 1.4% וזאת למרות שבנטרול מחירי המזון והאנרגיה עלה המדד ב-0.2% - מעט יותר מהתחזיות בשווקים. הנתון הזה - אינדיקציה ראשונה לגבי המחירים בחודש אוגוסט - הקטין במעט את חששות המשקיעים מפני אינפלציה גבוהה שמקטינה את יכולת התמרון של הבנק הפדרלי בארה"ב באשר לשיעור הריבית במשק האמריקאי כלומר את יכולתו להוריד את הריבית ולהקל על מחנק האשראי.

מדד המעו"ף עולה ב-0.9% ל-1,067.9 נקודות; תל אביב 100 עולה ב-0.7% ל-1,042.8 נקודות; התל טק 15 נסחר ללא שינוי. מחזור המסחר התעורר גם הוא ביחד עם החוזים העתידיים בוול סטריט והוא מסתכם כעת בכ-1.25 מיליארד שקל.

כמו בשווקים העולמיים, גם בבורסה לניירות ערך בתל אביב יתנהל היום המסחר בציפייה דרוכה להודעת הבנק הפדרלי בארה"ב על גובה הריבית הדולרית שתתפרסם הערב (שעון ישראל).

גם בשוק הסולידי, בדומה לשוק המניות, נרגעה מגמת הירידות מהפתיחה כשהשחרים הארוכים עולים בשיעור של עד ל-0.3% והגלילים הצמודים לטווח ארוך נסחרים בעליות קלות של 0.05% במחירם.

אתמול נחתם יום המסחר באחד העם בירידות שערים מתונות במדדים המובילים כשהשעה האחרונה אופיינה במעקב צמוד אחר פתיחה שלילית, גם אם מהוססת, בבורסות בארה"ב. בסיום המסחר, חתמה וול סטריט בירידות שערים. נאסד"ק ירד ב-0.8% ודאו ג'ונס איבד 0.3%.

ועידת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) צפויה להודיע הערב על הורדה של הריבית בארה"ב בשיעור של 0.25% לפחות. זאת, מרמתה הנוכחית של 5.25%, אשר נותרה ללא שינוי מאז הקיץ שעבר. יש הצופים כי הפד ינקוט בצעד חריף אף יותר, ויוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 4.75%. אם כך יהיה, סביר לצפות לעליות חדות בשווקים בטווח הקצר.

בנוסף, יפורסמו השבוע מספר נתוני מאקרו עבור חודש אוגוסט שעשויים לספק אינדיקציות אמיתיות ראשונות על עומק פגיעת משבר האשראי על הכלכלה האמריקאית המכתיבה את החוקים עבור הכלכלה העולמית. מחר יצטרף למדד המחירים ליצרן שפורסם היום גם מדד המחירים לצרכן (CPI) לאוגוסט - האינדיקציה הטובה ביותר לקצב האינפלציה, הקובעת במידה רבה את שער הריבית.

טיב טעם ממשיכה מטה



מדד הנדל"ן בבורסה המקומית סבל גם אתמול, כבחודשים האחרונים, מתנודתיות חריפה יותר מהשוק ואיבד 1.5%. כעת הוא עולה ב-0.8%. ענף הנדל"ן רגיש במיוחד לשינויים בשיעור הריבית ומצפה בקוצר רוח להודעה על הורדת שיעור הריבית שתוכל להקל, לפחות זמנית, על מחנק האשראי שמאפיין בעיקר את השוק האמריקאי בתקופה האחרונה.

שתי המניות הכבדות במדד הנדל"ן, אפריקה ישראל וגזית גלוב, איבדו מאז תחילת החודש כ-3% כל אחת כשאפריקה עדיין נסחרת במחיר הגבוה בכ-8% מהמחיר בו פתחה את השנה ואילו גזית גלוב איבדה יותר מחמישית משווי השוק שלה.

בשעה זו נסחרת אפריקה בעלייה של 1.3% וגזית גלוב גם היא עברה לעלייה של 0.6%. גזית גלוב נסחרת גם על רקע מאבק מסתמן עם אורמת, כשגזית גלוב שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, אספה בתוך זמן קצר 17% ממניות אורמת והיא מאיימת על בעלי השליטה, הזוג ברוניצקי שמחזיק בכ-28% מהחברה. אורמת דווקא נהנית מהמלחמה הזו כשהמניה עלתה בחודש האחרון בכ-10% - עלייה משמעותית, במיוחד בהתחשב בכך שמדד המעו"ף אליו היא משתייכת עלה באותה תקופה בכ-2% בלבד. היום עולה אורמת ב-0.5% נוספים.

לעומת הנדל"ן, מדד הבנקים דווקא רשם אתמול עלייה של 1.7% כשהבנקים המקומיים ממשיכים לשדר אווירה של "משבר אשראי - לא בבית ספרנו". גם היום מזנק המדד ובשיעור של 1.4% כשמניית בנק הפועלים עולה ב-0.8% במחזור הגבוה בבורסה -כ-164 מיליון שקל וזאת למרות שבדויטשה בנק הורידו את מחיר היעד למניות הבנק ולאומי עולה ב-1.9% במחזור של כ-120 מיליון שקל.

עוד בבורסה היום, מעניין לעקוב אחרי מניית טיב טעם שסבלה אתמול מהתכתשות עם התוכנית "כלבוטק" של רפי גינת בערוץ 2 וצנחה ב-3.6%. התוכנית מתכוונת לשדר צילומים שעשויים לפגוע בחברה. האחרונה מצדה טוענת כי מדובר בצילומים שפיברקו מספר עובדים בחברה במטרה לפגוע בה. טיב טעם יורדת היום ב-3.3% נוספים אבל שוב, כמו אתמול, במחזור דל יחסית של קצת יותר מ-100 אלף שקל.

עוד בולטות היום באחד העם: מניות פאנגאיה שעולות ב-6.5% במחזור של כ-2 מיליון שקל ומניות אלקטרה שעולות ב-2.2%. השתיים הודיעו היום על הסכם סופי לרכישת קרקע ברוסיה בהיקף של כ-95 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully