וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P העלתה את התחזית לחברת וריפון ל"חיובית" בשל המגמה החיובית הנמשכת בפעילות

עומרי כהן

18.9.2007 / 11:22

התחזית הועלתה ל"חיובית", מ"יציבה"; דירוג החוב נותר ללא שינוי ברמה של -BB



סוכנות הדירוג האמריקאית סטאנדרד אנד פור'ס (S&P) העלתה אתמול את דירוג השקפתה בנוגע לעתידה של חברת ל"חיובי", מ"יציב", בשל התמשכותן של המגמות החיוביות בפעילותה. כך דיווחה סוכנות הידיעות AP. במקביל, חזרו ב-S&P על דירוג -BB לחובות החברה.



ב-S&P ציינו כי דירוגים אלו משקפים את רמת החוב הבינונית בהיקפה של החברה ואת אסטרטגיות הצמיחה שלה באמצעות רכישות. על גורמים אלו, המגבירים במידה מסוימת את הסיכון לפעילות החברה, מפצים המובילות של וריפון בענף מערכות התשלום האלקטרוניות ובסיס הלקוחות הרחב שלה.



וריפון האמריקאית פועלת בשוק מערכות התשלום האלקטרוניות והיא היצרנית הגדולה בעולם של מסופים לקריאת כרטיסי אשראי וכרטיסים חכמים. בתחילת נובמבר אשתקד רכשה וריפון את מתחרתה הישראלית, ליפמן, תמורת כ-800 מיליון דולר, ומאז נסחרת מנייתה גם בבורסת תל אביב במקביל למסחר במניה בבורסת ניו יורק.



ברבעון שהסתיים בסוף יולי גדלו הכנסות החברה ב-57% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-231.9 מיליון דולר. לצמיחה החדה תרמה בעיקר רכישת ליפמן, אשר הגבירה משמעותית את חשיפתה של וריפון לשווקים מחוץ לארה"ב ובמיוחד לאיזור אסיה-פאסיפיק. בשורה התחתונה נרשמה ירידה של 20% ברווח הנקי ל-13.4 מיליון דולר (16 סנט למניה). עם זאת, ללא הפחתות חשבונאיות והוצאות גבוהות יותר על אופציות שיצרה רכישת ליפמן, גדל הרווח המתואם של וריפון ב-50% ל-42 סנט למניה.



את הרבעון סיימה וריפון עם הון עצמי של 581 מיליון דולר, המשרת מאזן בהיקף של 1.5 מיליארד דולר. מניית החברה יורדת כעת ב-0.5% למחיר של 158.8 שקל במסגרת המסחר בת"א.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully