וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור האינפלציה בבריטניה ירד לרמתו הנמוכה ביותר זה שנה וחצי באוגוסט - 1.8%

סוכנויות הידיעות

18.9.2007 / 11:34

הירידה עשויה למנוע העלאת ריבית נוספת בבריטניה, בה עומדת הריבית על שיעור של 5.75%



שיעור האינפלציה בבריטניה ירד במפתיע לרמתו הנמוכה ביותר מאז מארס 2006 באוגוסט, נתון נוסף שעשוי להניא את הבנק המרכזי של בריטניה מהעלאת ריבית נוספת. מדד המחירים לצרכן רשם עלייה שנתית של 1.8% באוגוסט, לעומת עלייה של 1.9% ביולי. זאת לעומת תחזית הכלכלנים לאינפלציה זהה באוגוסט. לעומת יולי נרשמה עלייה של 0.4% במחירים.



בנק אוף אינגלנד רמז כי הוא עשוי להעלות את הריבית על מנת להאט את האינפלציה ולנסות לצנן מעט את שוק הדיור הבריטי. עם זאת, לסכנת האינפלציה מצטרף כעת המשבר בשוק האשראי העולמי, שעשוי להקשות על הבנק המרכזי להעלות את הריבית. למעשה, באם תמשיך האינפלציה להאט, הבנק המרכזי יצטרך לשקול להוריד את הריבית מרמתה הנוכחית, 5.75%.



נגיד הבנק המרכזי, מרווין קינג, אמר בתחילת החודש כי הוא צופה שהאינפלציה תמשיך לנוע סביב יעד הממשל - 2% - בחודשים הקרובים. כמה ימים לאחר מכן, אמר קינג כי המשבר בשווקים עשוי להביא להאטה באינפלציה, ואולי אף לפגיעה בצמיחה הכלכלית. גם שוק הדיור הבריטי מתחיל להראות סימני האטה. מחירי הבתים בלונדון ירדו בשיעור החד זה 3 שנים החודש, לפי דו"ח של חברת רייטמוב, על רקע המשבר בשוק המשכנתאות.



מאוחר יותר היום צפוי הבנק הפדרלי להודיע על החלטת הריבית בארה"ב. בשוק צופים כי הבנק הפדרלי יחליט להוריד את הריבית הפדרלית ב-0.25% לשיעור של 5.25%, ויש אף המעריכים כי הבנק הפדרלי יוריד את הריבית ב-0.5%.



מחירי ההלבשה וההנעלה בבריטניה ירדו ב-3.5%. מחירי השירותים הפיננסיים ירדו ב-3%, על רקע החולשה בשוק המשכנתאות. מחירי המזון והאנרגיה בבריטניה טיפסו ב-3%. עלייה נרשמה גם במחירי מופעי המוסיקה והתיאטרון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully