וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוביץ' ממשיך לחתור להנפקה: אינטרנט זהב שוקלת את הנפקת פעילויות התקשורת והמדיה

ערן גבאי

18.9.2007 / 11:44

ביורוקום לא מתרגשים מהטלטלה בשווקים: ההנפקות צפויות לצאת אל הפועל בתחילת 2008



, שבשליטת איש העסקים שאול אלוביץ', מודיעה היום כי היא שוקלת את הנפקת פעילויות התקשורת (סמייל תקשורת) והמדיה (סמייל מדיה) של אינטרנט זהב בארה"ב. החברה אינה מתעלמת ממצב השווקים, ומציינת כי בקשת ההנפקה לא תוגש באם מצב השווקים לא יאפשר זאת או שביצועי החברות לא יתמכו במהלך.



במקביל, חברת מידרוג מעניקה דירוג A1 לאינטרנט זהב-קווי זהב לגיוס אג"ח בהיקף של 423 מיליון שקל. סכום הגיוס מיועד להרחבת ההשקעות של החברה בישראל ובחו"ל. האג"ח ייפרעו בשישה תשלומים שנתיים שווים החל בשנת 2010 (מח"מ של כשש שנים). לדברי גיל גזית, מנכ"ל חברת מידרוג, "לחברה רמת נזילות גבוהה ונגישות טובה לשוקי ההון. יחס כיסוי החוב לשווי האחזקות, המבוסס בעיקר על אומדן שווייה של סמייל תקשורת, עומד להערכתנו על טווח של 3.0-2.7, המשקף יחס כיסוי טוב וראוי לרמת הדירוג".



לאחרונה דיווחנו מפי מקור ביורוקום כי בקבוצה לא מתרגשים מהטלטלה בשווקים וממשיכים לקדם את ההנפקות של שתי הפעילויות של אינטרנט זהב. גורמים המעורבים בהליך ההנפקות מספרים כי אלה צפויות לצאת אל הפועל בתחילת 2008, בחודשים ינואר-פברואר.



אותם גורמים מייחסים את העיכוב בהנפקות להשלמת המיזוג בין אינטרנט זהב וקווי זהב, שעדיין לא הושלם ומתקדם בהתאם לתוכנית האב שנקבעה לו. על פי גורמים בשוק, מתכוון אלוביץ' להנפיק בשלב הראשון את פעילות המדיה שלו. בשוק מדברים על כך שהוא מכוון להנפקה של הפעילות לפי מכפיל תזרימי (EBITDA) של 14-13.



כבר לפני שנה, ביולי 2006, החל אלוביץ', אז כשותף של אליעזר פישמן בחברה הממוזגת אינטרנט זהב-קווי זהב, לפעול להנפקה של הפעילות המשותפת של קווי זהב ואינטרנט זהב בארה"ב. מאז רכש אלוביץ' את קווי זהב במלואה מפישמן בעסקה שהיקפה נאמד ב-140 מיליון דולר, והמשיך לקדם את רעיון ההנפקה. כעת מדובר על הנפקת הפעילות לפי שווי חברה של כ-300 מיליון דולר.



ביורוקום, בעלת השליטה באינטרנט זהב, מאמינים כי שילוב הפעילויות של אינטרנט זהב וקווי זהב - שיצר חברה עם הכנסות של כ-1.2 מיליארד שקל בשנה, המגובה גם ברישיון לפעול בתחום ה-VOB (טלפוניה בפס רחב) - יסייע להנפקה מוצלחת ולהצפת ערך עבור אלוביץ'.



עם זאת, אלוביץ' זוכר היטב את כישלון ההנפקה של קווי זהב בלונדון ב-2006 בתקופת פישמן. פעילות המדיה והתוכן, סמייל מדיה, עשויה להיות מונפקת לפי שווי חברה של כ-100 מיליון דולר. פעילות החברה מתמקדת בחודשים האחרונים גם ביזמות והשקעות בשוק התקשורת בחו"ל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully