וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה הורידה את תחזית קציר החיטה שלה ב-31% בשל הבצורת

רויטרס

18.9.2007 / 11:45

מחיר החיטה באוסטרליה עלה ל-450 דולר לטון; מחיר החיטה בארה"ב עלה ל-8.93 דולר לבושל



אוסטרליה הורידה את תחזית קציר החיטה שלה לעונת 2007-2008 בשליש, בשל הבצורת הקשה ששוררת ביבשת. בשל כך עולים חששות בעולם למחסור בחיטה ועליית מחירי החוזים על היבול.



אוסטרליה, אשר בימים כתיקונים נמצאת במקום השני בייצור החיטה אחרי ארה"ב, הורידה את תחזית ייצור החיטה בעונה הנוכחית ב-31% ל-15.5 מיליון טונות, לעומת התחזית הקודמת שניתנה בחודש יוני. תחזיות מוקדמות יותר מחודש יוני ציפו אפילו ליבולי שיא של 26 מיליון טונות בעונה הנוכחית.



"הורדת התחזית היא בהתאם למה שהעריכו מומחים בתעשייה. התרחיש הגרוע ביותר הוא שלא ירד גשם כלל מעכשיו ועד לסוף עונת הקציר, ואז יבול החיטה באוסטרליה ירד ל-12 מיליון טונות", אמר ג'סטין סמירק - כלכלן ראשי בחברת ווסטפק בנקינג.



התחזית החדשה, שניתנה על ידי משרד החקלאות האוסטרלי, העלתה את מחירי החיטה בבורסת הסחורות האוסטרלית ב-11 דולר אוסטרלי ל-450 דולר לטון. מחיר החיטה בבורסת הסחורות של שיקאגו עלה ב-2% במסחר האלקטרוני, ל-8.93 דולר לבושל. בשבוע שעבר נרשם שיא של 9.11 דולר לבושל בבורסת שיקאגו.



יבולי החיטה של כלל כדור הארץ הצפוני הפכו חלשים בשל תהפוכות מזג האוויר, בעוד הביקוש לחיטה מכיוון השווקים המתפתחים רק הולך ועולה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully