וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהתה אחת מגופות הישראלים בתאילנד; נציג איראני: הכאב משותף לכולנו

יאיר אטינגר

18.9.2007 / 11:52

צוות המז"פ בפוקט זיהה בוודאות את גופתה של הילה גרשוני, על סמך טביעות אצבעות



מאת יאיר אטינגר (שליח "הארץ" לתאילנד) ויהונתן ליס



מלאכת הזיהוי הרשמי של שמונת הישראלים שעדיין מוגדרים כנעדרים בהתרסקות המטוס בפוקט נמשכת הבוקר (שלישי), בעזרת משלחת של משטרת ישראל שהחלה לפעול בחדר המתים שהוקם בשדה התעופה. עד עתה זוהתה בוודאות אחת מגופות שמונת הנעדרים - גופתה של הילה גרשוני. צוות מז"פ זיהה את הגופה על פי טביעות אצבעות, והודעה על כך נמסרה למשפחתה בארץ.



בני משפחותיהם של רותם ועדי נעים איתרו את מזוודותיהם בין החפצים ששרדו את התאונה, וכן חלק מהחפצים של חבריהם למסע, יצחק וחופית ביטון. גם בני משפחתה של הילה גרשוני איתרו את חפציה. אחר הצהריים אמורים לטוס מפוקט לבנגקוק שני הפצועים הישראלים ששרדו את האסון ונפצעו באורח קל, לדימיר ואיזבלה פרייליכמן, ובלילה הם אמורים להמריא לישראל.



נציג רשמי של ממשלת איראן, שהגיע לפוקט לטפל באזרחי ארצו שנפגעו בהתרסקות המטוס, שקיפחה את חייהם של 89 בני אדם אמר היום ל"הארץ" כי "מדובר בעניין הומניטרי ובכאב משותף לכולנו, אין כאן מקום לפוליטיקה".



ספדאר שאפי, ציר בשגרירות איראן לתאילנד, פנה מאוחר יותר בבקשת סיוע לאחד הנציגים הרשמיים של ישראל הפועלים בפוקט, ולחץ את ידו מול צלמי העיתונות. מבין כל המדינות שאזרחיהן נפגעו בהתרסקות המטוס, ישראל היא היחידה עד כה ששיגרה צוות מקצועי הכולל פתולוגים, שוטרים, אנשי מד"א וזק"א, שהחל לפעול הבוקר בסמוך לשדה התעופה שבו מוחזקות עדיין עשרות גופות.



רוב הנוסעים בטיסת השכר היו אזרחים זרים, ובהם 10 ישראלים ו-24 אזרחים איראנים. רק שישה מהנוסעים האיראנים אותרו בבתי החולים באי. שאפי העריך הבוקר כי כל יתר ה-18 נהרגו באסון ולדבריו 15 מהגופות כבר זוהו על סמך תצלומים ונתונים אישיים שונים.



עם זאת, הרשויות התאילנדיות אינן מאפשרות לשחרר גופות על סמך פרטים שכאלה ודורשות סימני זיהוי ביולוגיים ורפואיים. שאפי אמר, כי השגרירות האיראנית פועלת להביא לבנגקוק דגימות דם ומסמכים רפואיים כדי להביא לשחרור הגופות. לדבריו, חלק מבני המשפחות האיראניות מבקשים להגיע לתאילנד. הבוקר ביקש שאפי מסנ"צ יקי עובד, נציג המשרד לביטחון פנים בדרום מזרח אסיה, לסייע לממשלת איראן בהטסת הגופות לבנגקוק במטרה להקל על בני המשפחות. עובד, מצדו, הציע לשאפי להיעזר באנשי המקצוע הישראליים הפועלים כאן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully