וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים מוכר את חלקו בבנק מסד

טל לוי

18.9.2007 / 12:42

הפועלים מוכר 51% ממניות הבנק לבינלאומי תמורת 236 מיליון ש'. עם השלמת העסקה, ירשום הפועלים רווח הון של כ-60 מיליון ש'

בנק הודיע כי ימכור את חלקו (51%) בבנק מסד לבנק תמורת 236 מיליון שקל. מחיר זה משקף שווי של 180% מההון העצמי הנדרש לשמירה על יחס הלימות הון של 10% של בנק מסד ליום ה-30 ביוני 2007 ויתרת הון עצמי בשווי של 100% (המחיר משקף יחס של כ-166% על כל ההון העצמי של בנק מסד). עם השלמת העסקה, ירשום הבנק רווח הון ממכירת בנק מסד בסך של כ-60 מיליון שקל, המבוסס על הון הבנק ליום 30 ליוני 2007.

על פי המוסכם, בנק הפועלים ימשיך לספק לבנק מסד שירותי תפעול ומחשב בשנים הקרובות.
ההסכם כפוף לקבלת אישורים מתאימים מהרשויות הרגולטוריות. הואיל והרוכש הוא בנק, ניתן להניח כי אישורים אלה יתקבלו כבר במהלך הזמן הקרוב.

בעקבות הסיכום עם הבנק הבינלאומי, אמר דני דנקנר, יו"ר בנק הפועלים: "החלטתנו על מכירת חלקנו בבנק מסד היא בהתאם לתכנית האסטרטגית הרב שנתית של בנק הפועלים, להגדיל את נתח הפעילות הבינלאומית מכלל הפעילות העסקית. ההסכם מוכיח פעם נוספת את היכולת שפותחה בבנק הפועלים, להשביח נכסים בנקאיים תוך מקסום התשואה לבעלי המניות.

"הבנק הבינלאומי זיהה את שוויו של בנק מסד ואת הפוטנציאל העסקי הגלום בו גם לשנים הבאות, והגיש לנו הצעה, שהיא טובה גם עבורנו וגם עבורו. המחיר שקיבלנו עבור המניות שלנו בבנק מסד גם משקף את האמון בחוסנה של מערכת הבנקאות הישראלית בכלל וקבוצת בנק הפועלים בפרט".

צבי זיו, מנכ"ל בנק הפועלים, אמר: "ההחלטה למכור את חלקנו בבנק מסד תואמת את אסטרטגיית המיקוד העסקי בה אנו נוקטים בנק פועלים, ונועדה לשרת את האינטרסים של בנק הפועלים ובעלי מניותיו. כפי שנהגנו במכירות קודמות של בנקים מקבוצת בנק הפועלים, גם הפעם דאגנו לשמור על האינטרסים של לקוחות בנק מסד."

בנק מסד הוקם בשנת 1927 על ידי הסתדרות המורים, כמוסד פיננסי להלוואות וחסכונות, ובמרוצת השנים הפך לבנק מסחרי לכל דבר. בשנת 1977 רכש בנק הפועלים 51% ממניות הבנק, ויתר המניות נותרו בידי הסתדרות המורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully