וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדור הבייסבול ששימש להקפה ה-756 של בארי בונדס נמכר ב-750 אלף דולר וגורלו ייקבע על ידי הציבור

סוכנויות הידיעות

18.9.2007 / 12:32

הסטודנט מניו יורק שתפס את הכדור נאלץ למכור אותו בשל תשלומי המס הגדולים הצפויים בגין שווי הכדור



גורלו של כדור הבייסבול ששימש את בארי בונדס בהקפת השיא שלו בחודש שעבר ייקבע על ידי ציבור גולשי האינטרנט. כך החליט מעצב האופנה מרק אקו, שחשף עצמו כזוכה במכירה הפומבית המקוונת על הכדור בסוף השבוע.



אקו זכה בכדור, בו חבט בונדס בחודש שעבר על מנת לשבור את השיא של הנק ארון של 755 הקפות מלאות, במכירה פומבית מקוונת. מחיר הזכייה של כדור ההקפה ה-756 של בונדס היה 752,467 דולר - הרבה מעל מרבית התחזיות.



מאט מרפי, בן 21, סטודנט ומפקח בנייה בניו יורק, יצא מהתגוששות קלה במשחק כשהכדור בידיו ב-7 באוגוסט. הוא החליט למכור את הכדור, לדבריו, כיוון שלא יכול היה להרשות לעצמו את חשבון המס שהיה מגיע יחד עם הכדור.



כמה מומחי מס טענו כי על מרפי היה לשלם מאות אלפי דולרים בגין הכדור, גם אילו לא היה מוכר אותו לעולם. בנוסף, ייתכן כי היה עליו לשלם מס רווחי הון על רקע צמיחה אפשרית בשוויו של הכדור.



אקו הקים אתר אינטרנט המאפשר למבקרים להצביע על שלוש אפשרויות עבור הכדור: הענקתו למוזיאון היכל התהילה של הבייסבול האמריקאי, סימונו בכוכבית לאות קלון, או שיגורו לחלל.



"קניתי את הבייסבול על מנת לאפשר דיון דמוקרטי בגורלו", כתב אקו באתר. "הרעיון שכמה מהספורטאים הטובים באומה נאלצים לבחור בין תחרותיות לבין להישאר נקיים מסמים מאוד מטריד עבורי". אקו ידוע בתעלולי תרבות פופ שונים, ביניהם סרטון וידיאו ידוע לשמצה, בו הוא נראה חודר להנגר ומצייר גרפיטי על המטוס הנשיאותי, אייר פורס 1. תקרית זו התגלתה כמתיחה.



אך בית המכירות שניהל את המכירה, SCP אוקשנס, אישר כי אקו הוא הזוכה. דיוויד קוהלר, נשיא SCP, אמר כי החלטתו של אקו 'גאונית' וכי הוא כבר נכנס לאתר והצביע על שליחת הכדור להיכל התהילה.



מרפי אמר כי הצביע על שליחת הכדור להיכל התהילה. אקו עצמו אמר כי הצביע להטביע בכדור סימון כוכבית, כהתייחסות לאמונה בקרב מבקריו של בונדס, שחקן הסן פרנסיסקו ג'יאנטס, כי הוא השתמש בסמים כדי לשפר את ביצועיו הספורטיווים. בונדס הכחיש שימוש ביודעין בסמים אסורים.



אקו אמר כי מה שמעניין אותו הוא מה קורה כשניגשים לבעיה רצינית כמו שימוש בסמים בספורט, בגישת "כוכב נולד", בה הגולשים מכריעים. "הקול שלי לא משנה", אומר אקו, אוהד יאנקיז. "הציבור האמריקאי יאמר לנו מה לעשות בכדור".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully