וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עיכוב משמעותי - אולימפוס קיבלה את אישור ה-FDA האמריקאי לשיווק קפסולה מתחרה בזו של גיוון אימג'ינג

שירלי יום-טוב

18.9.2007 / 13:38

מניית גיוון מאבדת 5%; גדי ברקו מאיפקס: "אני לא רואה את שתי החברות נכנסות למלחמות מחירים"



אי אפשר לומר שהודעת הענקית היפאנית, אולימפוס, נחתה כרעם ביום בהיר, ובכל זאת, היא מצליחה היום להפיל את מניית ב-5% במסחר בתל אביב. אולימפוס, החברה המובילה בתחום אבחון בעיות במעיים, הודיעה הבוקר כי קיבלה את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לשיווקה בארה"ב של קפסולת המצלמה, המיועדת לאבחון בעיות במעי הדק.



הקפסולה של אולימפוס מתחרה ראש בראש בקפסולה שפיתחה גיוון אימג'ינג הישראלית, ושתי החברות מתחרות באירופה מזה כשנתיים. אישור ה-FDA סולל את הדרך לתחרות ראש בראש גם בארה"ב שהיא השוק הגדול ביותר של גיוון כיום.



קבלת אישור ה-FDA עבור הקפסולה של אולימפוס היתה צפויה כבר חודשים ארוכים - למעשה, גיוון הרוויחה זמן ארוך ויקר מאחר ולפני שנה החלו הדיבורים בשוק על האישור הצפוי כבר בתחילת 2007.



"אישור ה-FDA היה צפוי, והוא נמצא בתוכניות העבודה של גיוון אימג'ינג, אבל אנחנו רואים את המניה יורדת כי אנשים חוששים באופן טבעי", אומר גדי ברקו, מנהל השקעות ואנליסט קופות גמל באיפקס. "לגיוון יש מוצר טוב - גם הקפסולה וגם מערכת הפיענוח, אבל אולימפוס היא שם גדול - בכל זאת, היא החברה המובילה בתחום האנדוסקופיה. לא בטוח שתהיה לכניסה שלה לארה"ב השפעה על התוצאות של גיוון כבר מחר בבוקר, וגם אני לא רואה את שתי החברות נכנסות למלחמות מחירים. הן לא עושות זאת באירופה עד כה", הוא אומר.



יובל ינאי, סמנכ"ל הכספים של גיוון אימג'ינג, אמר לפני כשלושה חודשים כי "אנחנו מתייחסים לשוק האמריקאי כאילו אולימפוס כבר שם. שינינו את שיטת המכירות שלנו והגדלנו את מספר אנשי המכירות. כשאולימפוס תיכנס זו תהיה חדשה עבור התקשורת אבל הרבה פחות עבורנו".



עוד אמר אז ינאי, כי אולימפוס השיקה קפסולה באירופה לפני שנתיים, אך מכירותיה של גיוון ביבשת רק עלו מאז. "אני לא אגיד שאולימפוס לא מפריעה, אבל הם גם עשו ולידציה לאבחון באמצעות קפסולה, שהגדילה את השוק".



גיוון אימג'ינג סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 27.8 מיליון דולר, צמיחה של 20% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-623 אלף דולר בלבד או 2 סנט למניה, בדומה לרווח שרשמה ברבעון המקביל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully