וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, קרוקודילים: השילוב בין כפכפי הקרוקס ומדרגות נעות עלול להיות מסוכן, בעיקר לילדים

הדר תדמור

18.9.2007 / 13:54

ברחבי העולם נאספים דיווחים על היתפסות נעלי קרוקס או נעליים במדרגות נעות; החשש גדל כשמדובר בילדים



על אף הפופולריות הרבה לה זכו כפכפי הקרוקס ונעליים המיוצרות בדגמים דומים, ברחבי העולם גוברות האזהרות מפני השילוב בין הנעליים הצבעוניות ומדרגות נעות. החשש: היתפסות הנעל במדרגות ופציעה ברגליים.



נעלי הקרוקס של רורי מקדרמוט בן הארבע מארה"ב נתקעו במדרגות הנעות בהן השתמש בחודש שעבר. אמו של הילד הצליחה לחלץ אותו, אבל ציפורן הבוהן שלו נתלשה כמעט לגמרי, וגרמה לדימום כבד.



למעשה, מרבית הידיעות ברחבי העולם על פציעות בהן מעורבות נעלי קרוקס קשורות בעיקר לילדים. ממשלת יפאן הודיעה בשבוע שעבר כי קיבלה 39 דיווחים על תאונות הקשורות לסנדלים - בעיקר קרוקס ודגמים דומים - ולמדרגות נעות. אותם דיווחים נתקבלו בין החודשים אוגוסט וספטמבר, ובמרביתם היו מעורבים ילדים קטנים. בסינגפור, ילדה בת שנתיים אשר נעלה סנדלים, עדיין לא ברור מאיזה מותג, איבדה את אחת מבהונותיה לאחר שהסנדל נתקע במדרגות הנעות.



בשדה התעופה באטלנטה שבמדינת ג'ורג'יה ארה"ב דווח על שבע תאונות במדרגות הנעות מאז חודש מאי, בחמש מהן היו מעורבות נעלי קרוקס. ילד בן 3 אשר נעל סנדלי קרוקס בשדה התעופה נפצע קשות ברגלו בחודש יוני לאחר שהנעליים נתקעו במדרגות נעות.



העובדה שילדים נוטים להיפצע יותר מנעילת נעלי קרוקס על מדרגות נעות היא, כנראה, גם אחת הסיבות שנעלי קרוקס נאסרו לנעילה בבית ספר בצפון ארה"ב. נעילת קרוקס נאסרה גם בבתי חולים, בשל הסכנה במגע של אביזרים מסוכנים עם כפות הרגליים - איסור שבעקבותיו השיקה קרוקס נעליים מיוחדות לעובדי בתי החולים - ללא חורים.



התקריות לא פסחו גם על מדינת ישראל. בחודש יוני הודיעה הנהלת קניון אחים ישראל בירושלים כי תפצה אדם שנעל הקרוקס שלו ניזוקה בעת שעלה בדרגנוע (מדרגות נעות) שבאחת הקומות בקניון ונבלעה בו, בסכום של 600 שקל. שלומי אלפסי תבע את הקניון לאחר שבאוקטובר 2006 עלה בדרגנוע בקניון, בזמן שהוא נועל נעל קרוקס, "השכיחה ופופולרית בקרב רבים מהציבור" (על פי פסק הדין). הנעל נבלעה בין שתי מדרגות וחלקה הקדמי נקטם. למזלו של התובע הוא לבש את הנעל ככפכף והצליח לחלץ את רגלו לפני שנבלעה במדרגות, כך שלרגל לא נגרם נזק.



מקומות ציבוריים שונים בעולם החלו להזהיר מפני נעילת אותן נעליים או נעליים בדגמים דומים במדרגות נעות: רשת הרכבות התחתיות האמריקאית וושינגטון מטרו תלתה ברחבי תחנותיה שלטי אזהרה המופנים לנועלי הקרוקס, אשר מציעים שלא להשתמש במדרגות הנעות אם לרגליכם נעליים הדומות לקרוקס, בשל הסיכוי שהנעל תיתקע במסילת המדרגות. השלטים בתחנת הרכבת לא אומרים את שם המותג במיוחד, אבל בכרזות ניתן לראות ציור של תנין.



רשת הקמעונות אמריקן גירל הציבה שלטים בחנויותיה הממליצים לנועלי קרוקס להשתמש במעלית, ולא במדרגות הנעות.



קרוקס, מצידה, הגיבה בקצרה ופירסמה הצהרה בה נאמר: "למזל כולנו, תאונות מדרגות נעות הן דבר נדיר". קרוקס טענה כי הנעליים בטוחות לגמרי, וכי התאונות הן באשמת מדרגות נעות לא תקינות או שימוש לא נכון במדרגות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully