וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הציבור הערבי: נחרים את אל על בשל "ההטרדות בשדה התעופה"

יואב שטרן

18.9.2007 / 14:11

ועדת המעקב הודיעה שבשלב זה מדובר בחרם של חברי המוסדות, אך ייתכן שבהמשך ייקרא כלל הציבור להצטרף



מאת יואב שטרן וזוהר בלומנקרנץ



ראשי הציבור הערבי הכריזו היום (שלישי) על החרמה של חברת אל על במחאה על "ההטרדות והחקירות בשדות התעופה ובמעברי הגבול". בשלב זה מדובר בחרם של חברים במוסדות ציבור ערביים בלבד, אך ייתכן שבהמשך ייקרא כלל הציבור הערבי להצטרף לחרם, כך הכריז אמיר מחול, יו"ר "הוועדה העממית להגנה על החירויות" במסיבת עיתונאים במשרדי ועדת המעקב בנצרת.



אזרחים ערבים רבים מתלוננים על חקירות אינטנסיביות מצד הבודקים הביטחוניים בנמל התעופה, כולל שאלות משפילות והפרדה מיתר הנוסעים, וזאת מנימוקים ביטחוניים.



במסיבת העיתונאים הוכרז על הפעלה מחדש של הוועדה העממית - גוף שיהיה כפוף לוועדת המעקב העליונה של הערבים בישראל. הוועדה הוקמה במקור לפני כמה שנים כדי לתמוך בשייח ראאד סלאח, וחברי התנועה האיסלאמית שהועמדו אז לדין. חברים בה נציגים של מספר מפלגות וזרמים פוליטיים, ומטרתה להגן על החירות הפוליטית של גופים ואישים "שנרדפים פוליטית על ידי ישראל ומנגנוני הדיכוי שלה".



הוועדה קראה גם לירדן שלא לשתף פעולה עם מנגנוני ביטחון ישראליים. מחול אמר כי בעת שבישראל נחקרו עמותות ערביות, נחקרו במקביל בירדן אגודות שמקיימות קשרים עם ארגונים ערביים בארץ.



מחברת אל על נמסר בתגובה כי כל נוסעיה חשובים לה, ו"החברה עושה הכל בכדי להקל על הנוסעים". לדברי אל על, "הבדיקות הביטחוניות הן באחריותה של רשות שדות התעופה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully