וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: צפי לעליות קלות לקראת הפחתת הריבית הפדרלית; גיוון תיסחר בהשפעת אישוק ה-FDA של אולימפוס

עומרי כהן

18.9.2007 / 14:21

לנאופטיקס גייסה עוד 30 מיליון ד'; אינטרנט זהב שוקלת הנפקת הבנות; הועלה מחיר היעד לאלביט מערכות



לאחר 15 חודשים של יציבות בשיעור הריבית קצרת הטווח בארה"ב צפוי היום הבנק הפדרלי המרכזי לפתוח רצף חדש של הפחתות ריבית. סיכוני האינפלציה בארה"ב טרם נעלמו, אבל משבר המשכנתאות בארה"ב ומחנק האשראי בשוק שהגיע בעקבותיו לא ישאירו כנראה ליו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי הרבה ברירות.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



לקראת החלטת הריבית, שתפורסם ב-21:15 שעון ישראל, מצביעים החוזים העתידיים על עליות קלות של עד 0.2% במדדי המניות בפתיחת יום המסחר. אולם, מגמה זאת עשויה להשתנות ככל שילך ויתקרב מועד פרסום ההחלטה. בציפייה להודעה על הורדת הריבית ירדו אתמול המדדים בשיעורים שבין 0.8% ל-0.3%.



הדעה הרווחת בשוק, כפי שמתבטאת במסחר בחוזים בבורסת שיקאגו, מצביעים על ציפיית המשקיעים להפחתה של ריבית הבסיס ב-0.25%, מ-5.25% ל-5%. במקרה כזה, צפויה הפחתה נוספת בשיעור זהה כבר באוקטובר ועוד אחת זהה בדצמבר או בינואר.



אבל ישנם משקיעים אחרים הצופים צעדים מהירים יותר של ברננקי בניסיון לאושש את כלכלת ארה"ב מהמשבר הפיננסי האחרון. צעדים כאלה עשויים לכלול הפחתה של 0.5% כבר היום ועוד אחת נוספת בשיעור של 0.25% כבר באוקטובר.



עוד לפני פתיחת המסחר ייחשפו נתונים על האינפלציה במחירים הסיטוניים בארה"ב באוגוסט. בוול סטריט מצפים בממוצע לירידה של 0.3% במדד המחירים ליצרן ולעלייה של 0.1% בליבת המדד, אשר אינה כוללת את סעיפי המזון והאנרגיה התנודתיים. מחר יפורסמו שני נתונים משמעותיים נוספים, מדד המחירים לצרכן והתחלות הבנייה בארה"ב. ללחצים האינפלציוניים תורמת העלייה החדה בנפט הגולמי, אשר חצה אתמול לראשונה מחיר של 81 דולר לחבית.



להחלטת הריבית ולדברי ההסבר שיצורפו אליה תהיה כנראה השפעה על שוק המניות כולו, ובדגש על מגזר הפיננסים. היום צפוי בנק ההשקעות לפרסם את דו"חותיו הרבעוניים ולהיות הבנק הראשון שחושף מידע על היקף ההפסדים הקשורים לפעילותו בתחום משכנתאות הסאבפריים.



אצל הישראליות תושפע כנראה מהאפשרות להתחזקות התחרות בארה"ב, עקב אישור FDA שקיבלה אולמיפוס היפאנית לשיווק של קפסולת מצלמה לאבחון מחלות במעי הדק. קפסולה זו תתחרה ישירות בקפסולה של גיוון ואישורה היה צפוי מזה חודשים ארוכים. מניית גיוון מאבדת כ-5% מערכה במסחר בת"א.



תשלים מחרתיים מהלך מוצלח במיוחד לגיוס מזומנים בהיקף של כ-40 מיליון דולר. חודש לאחר שגייסה 11.9 מיליון דולר, סיכמה החברה אתמול על מכירת 1.6 מיליון מניות לבנק ההשקעות ג'פריס אנד קומפאני, המיועדות להפצה למשקיעים במחיר של 18.85 דולר למניה. מכירת המניות תזכה את לנאופטיקס בתמורה (נטו) של קרוב ל-30 מיליון דולר.



כל פעילותה של לנאופטיקס מתרכזת בשנים האחרונות בחברה הבת (78%) איזיצ'יפ, המתמחה בפיתוח מעבדי רשת מהירים. תמורת הגיוס מיועדת להגדיל את היקף האחזקה בחברה הבת. לנאופטיקס נסחרת כעת לפי שווי של 360 מיליון דולר, לאחר שזינקה ב-43% מתחילת השנה.



שבשליטת איש העסקים שאול אלוביץ', הודיעה כי היא שוקלת להנפיק בארה"ב את פעילויות התקשורת (סמייל תקשורת) והמדיה (סמייל מדיה) שלה. במקביל, חברת מידרוג העניקה דירוג A1 לאינטרנט זהב-קווי זהב לגיוס אג"ח בהיקף של 423 מיליון שקל. סכום הגיוס מיועד להרחבת ההשקעות של החברה בישראל ובחו"ל.



בית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה העלה את מחיר היעד למניית חברת הציוד הצבאי, , ל-51 דולר, מ-49 דולר, בעקבות פגישה עם הנהלת החברה. צחי אברהם ציין כי צבר ההזמנות, שעמד ברבעון השני על 4.2 מיליארד דולר, יגדל משמעותית ברבעון השלישי. ההמלצה למניה נותרה תשואת יתר".






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully