וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאנגאיה ואלקטרה חתמו על הסכם סופי על הקרקע ברוסיה; "אנחנו מקווים לקבל אישור לשינוי הייעוד בתוך שנה וחצי"

שרון שפורר

18.9.2007 / 14:59

טוכמאייר מנסה להרגיע את המשקיעים: "כל חברות הנדל"ן, גם הגדולות מאיתנו, נחתכו בתקופה האחרונה"



חצי שנה בדיוק אחרי שדיווחה על מו"מ לרכישת קרקע ברוסיה - מדווחת היום חברת פאנגאיה כי חברה בת חתמה על הסכם סופי לרכישת קרקע גדולה בשטח של 2,400 דונם בסנט פטרסבורג ב-100 מיליון דולר. מניית החברה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר מזנקת בתגובה בכ-5% במחזור ער מהרגיל של כ-2 מיליון שקל.



פאנגאיה תרכוש את הקרקע עם אלקטרה שמנוהלת על ידי איתמר דויטשר דרך חברה בה הן מחזיקות ביחד שווה בשווה. יחד עם זאת, למרות שהיא מחזיקה ב-50% מהחברה - אלקטרה תעמיד ברכישה 65% מהסכום כלומר 65 מיליון דולר. היקף העסקה עומד על כ-100 מיליון דולר - כש-5 מיליון דולר כבר הועברו למוכר הקרקע והיתר יועברו בתוך 15 ימים, אך המוכר יוכל לקבל את התשלום לכיסו רק בכפוף להעברת הזכויות בקרקע. הקרקע מצויה בהליכי שינוי ייעוד מחקלאות למגורים ומסחר.



אסי טוכמאייר אמר היום ל-TheMarker: "הקרקע ממוקמת על גבעה בסנט פטרסבורג ואנחנו פועלים כעת לשינוי הייעוד שלה כך שיוכלו לבנות על שטחה 25 אלף יחידות מגורים, בתי ספר ופארקים ממש כמו עיר קטנה. למיטב ידיעתנו הקונספט התכנוני הוא ראשון מסוגו ברוסיה".



טוכמאייר ורוזן ידועים בכך שאינם בונים פרויקטים אלא פועלים בתחום רכישת קרקעות, שינוי הייעוד שלהן והשבחתן בכדי לגרוף רווחים גדולים - בדיוק כפי שעשו בשנה האחרונה עם מגרש בזק במושב צורן.



טוכמאייר אומר כי גם הפעם דרך הפעולה שלהם מתוכננת להיות דומה: "אנחנו לא מתכוונים לבנות את הפרויקט אלא לאשר את הקונספט להשביח את הקרקע ואז להכניס שותפים - גופים מקומיים או קרנות לפרויקט שכבר כיום מעורר עניין".



אבל בכל הנוגע לשינוי ייעוד של קרקעות צריך לזכור שמדובר בדרך ארוכה והתוצאה אף פעם אינה ודאית. בדיוק מסיבה זו הורידה לאחרונה חברת הדירוג מידרוג את הדירוג של איגרות החוב של חברת אלקטרה כשהיא מסבירה זאת בכך שהעסקה לרכישת הקרקע בסנט פטרסבורג היא בעלת מאפייני סיכון אשר אינם תואמים את רמת הדירוג הראשוני של האיגרות, וקבעה גם אופק שלילי לדירוג אותו הסבירה "בהסתברות להורדת דירוג נוספת אם החברה לא תנקוט בצעדים שיצמצמו את חשיפתה של אלקטרה לפרויקט סנט פטרסבורג".



לדברי טוכמאייר, "בפאנגאיה מקווים לקבל את האישור לשינוי הייעוד בתוך שנה עד שנה וחצי, ולאור המחירים כיום בסנט פטרסוברג שאינם יורדים ב-2000 דולר למ"ר של מגורים - אנחנו מעריכים כי מדובר ברווח אסטרונומי".



בחברת הנדל"ן גם מכחישים את הפרסומים בתקשורת על הכניסה של בני שטיינמץ להשקעה בחברה: "שטיינמץ", מספר טוכמאייר, "לא צפוי להיכנס איתנו לפרויקט הזה, וסגרנו את העסקה עם אלקטרה ללא שום שינוי בתוכניות. כרגע אין מו"מ מתקדם עם גורמים אחרים".



בינתיים, בבורסה, אחרי עליות מדהימות בשנה וחצי הראשונות לכניסתם של רוזן וטוכמאייר לפאנגאיה הציבורית, נחתך השווי של פאנגאיה שהגיע בתחילת יולי ל-440 מיליון שקל בקרוב לחצי והיא נסחרת כיום לפי שווי של 230 מיליון שקל בלבד.



גם איגרות החוב של החברה מאכזבות כשהן נסחרות היום בתשואה דו ספרתית - האחת בגובה של 12% והשנייה בגובה של 16% - תשואה המשקפת את חוסר האמון של המשקיעים ביכולת החזר החוב של החברה. פאנגאיה הצטרפה לפני כחודש לגל גדול של חברות שהודיע בעקבותז את על תוכנית לרכישה חוזרת של אגרות חוב בהיקף של עד ל-20 מיליון שקל אבל כרגע התוכנית הזו לא תצא לפועל וזאת שכן החברה נדרשת להעמיד את הכסף לפרויקט ברוסיה.



אבל אסי טוכמאייר מנסה להרגיע את המשקיעים: "כל חברות הנדל"ן גם הגדולות מאיתנו נחתכו בתקופה האחרונה. אבל לא קרה שום דבר בחברה אלא להיפך ואנחנו מקווים שהשוק יחזור להתנהל בצורה רגילה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully