וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טבע עומדת להכפיל את ההכנסות בגרמניה? פסגות: טבע עשויה לזכות במכרז למכירת חומרי גלם לתרופות במדינה

נתן שבע

18.9.2007 / 15:44

על פי פסגות אופק עשויה טבע לזכות בנתח גדול במכרז אותו עורכת קופת החולים הגדולה במדינה



האם עומדת להכפיל את ההכנסות שלה בגרמניה? חברת התרופות הגרמנית סטדה (Stada) זכתה במכרז אשר ערכה קופת החולים הגדולה בגרמניה AOK לאספקת 23 מרכיבים לתרופות (API) במחירים מוזלים בהיקף מכירות של 260 מיליון יורו. על פי הידיעה גם טבע השתתפה במכרז.



האנליסטית לימור גרובר מפסגות אופק מעריכה כי העובדה ש-Stada זכתה אינה מצביעה על הפסד של טבע שכן המכרז כלל 82 תרופות בהיקף מכירות של 1.2 מיליארד יורו. על פי ידיעות שפורסמו בעבר טבע מתמודדת על אספקת 8 תרופות בהיקף מכירות של 120 מיליון יורו. מכירותיה של טבע בגרמניה עומדות כיום על כ-50 מיליון יורו כך שזכייה במחצית מהתרופות עשויה להכפיל את היקף פעילותה במדינה. גרובר מעריכה כי בדומה ל-Stada, טבע תפרסם הודעה כלשהי בנוגע לתוצאות המכרז וניתן לצפות לבשורות חיוביות בעניין.



לדברי גרובר מבדיקה באתר האינטרנט של AOK עולה כי ב-15.9 פורסמה רשימת ספקי תרופות. על פי הרשימה טבע הינה הספק הזול ביותר (בד"כ יחד עם חברות נוספות) ב-21 תרופות. במכרז קודם שנערך בתחילת השנה טבע זכתה במעמד ספק מועדף ב-6 תרופות. לאור זאת ייתכן כי למכרז הנוכחי הגישה טבע הצעה למספר גבוה יותר של מרכיבים פעילים מכפי שפורסם בעבר וכי זכתה בחלק גדול מההצעות שהגישה.



על פי חוק, הממשלה הגרמנית מוכנה לשאת בעלות הטיפול הרפואי רק בתנאי שהתרופה הנרשמת ללקוח היא אחת מ-2 התרופות הזולות ביותר. בעקבות חקיקה זו יזמה AOK מכרז בין ספקיה וקבעה כי תבחר 2-3 ספקים לכל תרופה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully