וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-iPhone בדרך לכיבוש אירופה: הטלפון הסלולרי של אפל יימכר בבריטניה החל מה-9 בנובמבר

סוכנויות הידיעות

18.9.2007 / 17:04

ה-iPhone שהפך לרב-מכר בארה"ב, יימכר בבריטניה במחיר של 269 ליש"ט (536 דולר)



מנכ"ל , סטיב ג'ובס, הכריז היום כי מפעילת הסלולר הבריטית O2, שזכתה בזכויות הבלעדיות להפעלת ה-iPhone ולמכירתו, תורשה לשווק בבריטניה את המכשיר הסלולרי החל מה-9 בנובמבר.



ה-iPhone, הטלפון החכם שהפך בחודשיים האחרונים לרב-מכר בארה"ב, יימכר בבריטניה במחיר של 269 ליש"ט (536 דולר). בארה"ב נמכר המכשיר במחיר של 399 דולר, לאחר שלפני כשבועיים הוזילה אפל את הטלפון, חודשיים לאחר תחילת הפצתו.



הוזלת הטלפון, חודשיים בלבד לאחר שחרורו, עוררה זעם בקרב לקוחותיה של אפל, שהצדיקה מצדה את המהלך ברצון "להגיע לקהל רחב יותר". ג'ובס עצמו נאלץ להתנצל בפני מי שכבר רכשו את המכשיר לפני הוזלתו, והציע להם זיכוי של 100 דולר בחנויות החברה.



O2, בבעלותה של טלפוניקה הספרדית, זכתה בתחילת יולי בזכויות הבלעדיות להפעיל ולמכור את ה-iPhone בבריטניה למשך התקופה הראשונה להשקת הטלפון במדינה. במסיבת עיתונאים בלונדון, אמר היום ג'ובס כי O2 נבחרה כמפעילת ה-iPhone מסיבות "תרבותיות", ולא כלכליות.



"שוחחנו עם מפעילות הסלולר העיקריות בבריטניה, ואנו מאמינים שבחרנו במפעילה הטובה והפופולרית ביותר", אמר ג'ובס.



O2, בעלת 18 מיליון לקוחות, צפויה להגדיל באופן משמעותי את מספר הלקוחות שלה עם תחילת שיווקו של ה-iPhone. החוזה בין O2 ואפל כולל סעיף שבו מתחייבת O2 להעביר לאפל חלק מההכנסות מכל לקוח ולקוח של החברה. בנוסף, תהיה חייבת O2 לשנות את מערכותיה כדי להתאים עצמה לאספקת שירותי המכשיר.



בנוסף ל-O2 בבריטניה, חתמה אפל על עסקות שיווק והפעלה בלעדיות ל-iPhone עם T-Mobile בגרמניה ואורנג' בצרפת. כוונתה הראשונית של אפל היתה לנהל משא ומתן עם מפעילה אחת לכל השוק האירופי. בסופו של דבר החליטה החברה שהפרדת מתן הזיכיונות למספר מפעילות אירופיות תמקסם את הכנסותיה ביבשת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully