וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הבריטי סטנדרד צ'רטרד ירכוש את חטיבת הבנקאות של אמריקן אקספרס בעבור 860 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

18.9.2007 / 18:17

הרכישה תכפיל את שווי נכסי הבנקאות הפרטית שמנהל סטנדרד ב-22.5 מיליארד דולר



סטנדרד צ'רטרד, הבנק הבריטי המפיק את חלק הארי של רווחיו מאזור אסיה, ירכוש את חטיבת הבנקאות של חברת כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס בעבור 860 מיליון דולר. זאת על מנת להשיג רישיונות להפעלת סניפים בהודו וטייוואן וכדי להוסיף לקוחות עשירים לרשימת לקוחותיו.



הרכישה תכפיל את שווי נכסי הבנקאות הפרטית שמנהל סטנדרד ב-22.5 מיליארד דולר, דיווח הבנק בהצהרה שפרסם היום. מנכ"ל הבנק פיטר סנדס אמר כי הוא מתכוון להכפיל את מספר מרכזי הבנקאות הפרטית של סטנדרד במהלך ארבע השנים הקרובות וכי השקיע מעל ל-5 מיליארד דולר על השתלטויות באסיה מאז 2005.



סטנדרד אמר כי הוא מצפה להניב תשואה "דו ספרתית" מהשקעותיו ברכישות עד 2009, לא כולל הוצאות מיזוג.



רכישת החטיבה תכניס, בנוסף, את חטיבת הבנקאות הפרטית של סטנדרד לשווקים חדשים בקזחסטאן ומצרים, אמר סנדס. הרכישה תוסיף שבעה רישיונות חדשים ל-81 הקיימים שיש לבנק בהודו ושני רישיונות חדשים ל-86 שיש לסטנדרד בטייוואן.



סטנדרד החל להפעיל מחדש את חטיבת הבנקאות הפרטית שלו בשנה שעברה, עשור לאחר שמכר אותה לסוויס בנק. החטיבה מנהלת את הונם של לקוחות עם נכסים בשווי מיליון עד 50 מיליון דולר. החברה הכריזה על תוכניות לפתוח מרכזי בנקאות פרטית בסינגפור, הונג קונג, דובאי, מומביי, לונדון, ג'רזי, בייג'ין, סיאול, ניו דלהי ושנחאי השנה.



הרכישה הנוכחית של סטנדרד היא הגדולה ביותר מאז רכש הבנק את סינצ'ו אינטרנשיונל בנק הטייוואני עבור 2.1 מיליארד דולר בשנה שעברה. מעל ל-90% מרווחי הבנק מגיעים מאסיה, אפריקה והמזרח התיכון.



לאמריקן אקספרס בנק, שנוסד ב-1919, יש מרכזי בנקאות פרטית לרוחב חמש היבשות עם 20 משרדי שיווק, 400 עובדים ומעל ל-עשרת אלפים לקוחות. רווחי הבנק בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-30 מיליון דולר, לאחר שב-2006 כולה רשם הבנק רווח של 30 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully