וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באירופה ננעל בעליות שערים על רקע ההמתנה להחלטת הריבית בארה"ב; לונדון עלתה ב-1.6%, פאריס הוסיפה 2%

אשר שכטר

18.9.2007 / 18:46

מניית בנק המשכנתאות הבריטי נורתרן רוק זינקה ב-8.2% בעקבות התערבות של משרד האוצר הבריטי



המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים בהובלת מגזר הפיננסים, בעקבות תוצאות רבעוניות טובות מהצפוי של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, שהפיגו את החששות מהשפעת המשבר בשוקי האשראי העולמיים. תוצאות המסחר מגיעות גם על רקע ההמתנה להחלטת הריבית של הבנק הפדרלי בארה"ב. בורסות לונדון עלתה ב-1.6%, פרנקפורט התחזקה ב-1.3% ופאריס הוסיפה 2%.



ליהמן ברדרס (סימול LEH), בנק ההשקעות הראשון מבין התותחים הגדולים של וול סטריט, שפירסם את תוצאותיו לאחר פרוץ משבר האשראי, דיווח על ירידה של 3% ברווח הנקי ברבעון השלישי. עם זאת הוא הצליח לעלות על תחזיות האנליסטים, שציפו לפרסום הדו"ח בכיליון עיניים על מנת לראות מה היתה השפעת המשבר על המגזר.



ליהמן דיווח על רווח נקי של 887 מיליון דולר, או 1.54 דולר למניה, לעומת תחזיות האנליסטים לרווח של 1.47 דולר למניה. הכנסות החברה צמחו ב-3% ל-4.3 מיליארד דולר.



בנוסף לתוצאות הרבעוניות המעודדות של ליהמן, הבנק הפדרלי צפוי להוריד בפגישתו הערב את הריבית בארה"ב, בהורדה הראשונה מאז יוני 2003.



הדעות חלוקות עתה האם הבנק יוריד את הריבית ב-0.25% בלבד או ב-0.5%. לפי המסחר בחוזים על הריבית הפדרלית (fed funds futures), הסיכוי להורדה של 0.5% הוא 44% לעומת סיכוי של 58% שהעניקו ביום שישי הסוחרים בשוק זה להורדה האגרסיווית. המשקיעים באירופה מעריכים כי הבנק המרכזי של ארה"ב יוריד את הריבית היום, ומעדיפים לקנות כעת בציפייה לעליות שערים לאחר ההחלטה על הריבית.



הדו"ח של ליהמן וההמתנה האופטימית להורדת הריבית בארה"ב הובילו את מגזר הפיננסים באירופה לעליות שערים. מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד (סימול RBS.L) עלתה ב-3.4%. מניית ברקליס (סימול BARC.L) זינקה ב-4.5%. מניות קרדי אגריקול (סימול CAGR.PA) עלו ב-3.5%, ומניות BNP פאריבה (סימול BNPP.PA) הוסיפו 3.2%.



מניית נורתרן רוק (סימול NRK.L), בנק המשכנתאות השלישי בגודלו בבריטניה שעורר בהלה בקרב לקוחותיו לאחר שנזקק למימון חירום בסוף השבוע, זינקה ב-8.2%. זאת לאחר ששר האוצר הבריטי, אליסטר דרלינג, הודיע שממשלת אנגליה תערוב לכל כספי הציבור המופקדים בנורתרן רוק במידה שקשיי הנזילות של הבנק יובילו לקריסתו. מניית הבנק הבריטי אליינס אנד לייצ'סטר (סימול AL), שצנחה אתמול ב-31%, זינקה גם היא ב-32%.



מניית נורתרן רוק צנחה בימים האחרונים ב-55% לשפל של שבע שנים, שהותיר את החברה עם שווי שוק של 1.2 מיליארד ליש"ט (2.4 מיליארד דולר). זאת לאחר שהבנק הודיע ביום שישי כי נזקק למימון חירום מבנק אוף אינגלנד בעקבות "בעיות נזילות חמורות" שאליהן נקלע.



בעקבות ההודעה, משכו לקוחות נורתרן רוק מאז יום שישי כ-2 מיליארד ליש"ט (4 מיליארד דולר) מחשבונותיהם, או כ-8% מסך הפקדונות בבנק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully