וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ממשיך לשבור שיאים: עולה למחיר של 81.30 דולר לחבית

אשר שכטר

18.9.2007 / 19:16

מחיר הנפט הגולמי נסחר ברמה של 81.30 דולר לחבית, לאחר שנגע מוקדם יותר ברמת שיא של 81.50 דולר



מחיר הנפט ממשיך לשבור שיאים חדשים, על רקע ההמתנה להחלטת הריבית של הבנק הפדרלי וההערכות כי משרד האנרגיה האמריקאי ידווח מחר על ירידה נוספת במלאי הנפט השבועי.



מחיר הנפט הגולמי עולה ונסחר כעת ברמה של 81.30 דולר לחבית, לאחר שנגע מוקדם יותר ברמת שיא של כל הזמנים - 81.50 דולר לחבית.



מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה באוקטובר רושם עלייה של 0.8% למחיר של 81.30 דולר לחבית. זאת על רקע ההערכות כי הורדת הריבית הצפויה של הבנק הפדרלי בארה"ב בפגישתו הערב תוביל לשיפור צמיחתה של הכלכלה האמריקאית ולהגברת הביקוש לאנרגיה.



הפדרל ריזרב צפוי להוריד הערב את הריבית, לראשונה מאז יוני 2003, בשיעור של 0.25% או 0.5%. מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, רושם עלייה של 0.7% לרמה של 77.51 דולר לחבית.



החוזים על הנפט נסגרו אמש במחיר של 80.57 דולר לחבית - מחיר הסגירה הגבוה ביותר של הנפט אי פעם - והבוקר עלה מחיר הנפט לראשונה מעל ל-81 דולר לחבית. זאת בשל ההשערות כי העלייה בביקוש לנפט יחד עם הירידה במלאים תביא למחסור בחודשי החורף של הכדור הצפוני. מחיר הנפט עלה ב-14% במהלך החודש האחרון בלבד.



בנוסף, לעלייה במחירים תרם גם פיצוץ של צינור נפט בעיראק, סמוך לעיר בייג'י שבצפון המדינה. מקורות תקשורת במדינה ציינו כי הפיגוע הוביל לדליפה של "כמויות נפט אדירות" לתוך נהר החידקל. בבייג'י, שוכנת כ-250 קילומטרים צפונית מבגדד, שוכן בית הזיקוק הגדול ביותר בעיראק.



מחר צפוי משרד האנרגיה האמריקאי לפרסם את דו"ח מלאי הנפט השבועי בארה"ב. מרבית האנליסטים מעריכים כי הדו"ח יצביע על נפילה של 1.5 מיליון חביות ל-321.1 מיליון חביות במלאים, הירידה העשירית במלאי הנפט השבועי מזה 11 שבועות.



ארגון אופ"ק, האחראי על 40% מכלל תפוקת הנפט בעולם, החליט ביום רביעי האחרון להגדיל את מכסות התפוקה היומית שלו ב-500 אלף חביות החל מתחילת חודש נובמבר, במטרה להאט את העלייה המואצת במחירי הנפט.



אולם לדברי כלכלני בנק ההשקעות גולדמן סאקס, התקבלה החלטת אופ"ק מאוחר מדי. "אנו מאמינים שמדובר במעט מדי, מאוחר מדי, אלא אם תורגש ירידה חדה בביקוש, לאור הציפיות כי המלאים יירדו לרמה קריטית בחורף הקרוב", העריכו בגולדמן סאקס. בנק ההשקעות העריך כי מחיר הנפט יעלה עד ל-85 דולרים עד סוף 2007 וציין כי ישנה סכנה שהמחיר יעלה עד ל-90 דולר לחבית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully