וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קרן המטבע הבינלאומית הורידה את תחזית הצמיחה שלה לארה"ב ולגוש היורו בעקבות משבר הסאבפריים

סוכנויות הידיעות

18.9.2007 / 19:28

כלי תקשורת באירופה מדווחים: קרן המטבע הבינלאומית הורידה את תחזיתה לצמיחה האמריקאית מ-2.8% ל-2.2%



קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הורידה את תחזית הצמיחה שלה לארה"ב ולגוש היורו, על רקע התרחבותו של משבר הסאבפריים והתנודתיות לה גרם בשווקים הפיננסיים העולמיים. כך דיווחה סוכנות הידיעות האיטלקית AGI וכלי תקשורת נוספים באירופה.



לפי הדיווחים, חתכה קרן המטבע הבינלאומית את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב ב-2008 ל-2.2%, לעומת 2.8% בטיוטה קודמת. זאת בעיקר בשל התרחבות השפעותיו של המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים), המאיים להתפשט ולפגוע ביתר הכלכלה האמריקאית. את הנוסח הסופי של תחזית הצמיחה יפרסם ה-IMF בחודש הבא.



את תחזית הצמיחה לגוש היורו הורידה ה-IMF ל-2.3% מתחזית קודמת אופטימית יותר, שעמדה על 2.5%. בשבוע שעבר הנמיכה גם הנציבות האירופית את תחזית הצמיחה שלה לגוש היורו לשנת 2007 מ-2.6% ל-2.5%, בעקבות התנודתיות החריפה לה גרם משבר הסאבפריים בשווקים הפיננסים.



בנוסף, קיצצה ה-IMF את תחזית הצמיחה שלה לגרמניה מ-2.4% ל-2.2%. את תחזית הצמיחה לצרפת הותירה קרן המטבע הבינלאומית ללא שינוי על 2.3%, ואילו זו של איטליה קוצצה ל-1.6% מ-1.7%.



בשבוע שעבר, הודיעה קרן המטבע הבינלאומית כי בכוונתה להוריד את תחזית הצמיחה לכלכלה הגלובלית, שצפויה להיפגע מהטלטלות בשווקים העולמיים, בעיקר בארה"ב ובחלקים מסוימים באירופה.



קרן המטבע הבינלאומית פירסמה בסוף חודש אוגוסט הודעה, לפיה הסערה הפוקדת את השווקים הפיננסים תביא את קרן המטבע לתקן את תחזיתה קלות בלבד כלפי מטה. רודריגו ראטו, היו"ר היוצא של קרן המטבע הבינלאומית, אמר אז כי "התיקון שיתבצע לא יהיה דרמטי. הוא יהיה תיקון קל בלבד. זוהי עדיין תהיה שנה שישית ברציפות של צמיחה".



עד כה, התחזית העדכנית ביותר של ה-IMF צופה צמיחה של 5% בכלכלה הגלובלית ב-2007 וב-2008. בחודש יולי העלתה הקרן את התחזית לצמיחה הגלובלית ב-2007 וב-2008, ל-5.2%, מ-4.9%. זאת, על רקע צמיחה חזקה בשווקים המתפתחים, בהובלת סין, במחצית הראשונה של השנה.



ארגון ה-OECD (הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי) הוריד גם הוא בשבוע שעבר את הערכתו לצמיחה הכלכלה האמריקאית השנה ל-1.9%, לעומת תחזית קודמת שעמדה על 2.1%. הארגון המליץ לבנק הפדרלי בארה"ב להוריד בקרוב את הריבית במדינה במטרה לרסן את השפעותיו של משבר הסאבפריים.



לטענת ה-OECD, צפויה הצמיחה הכלכלית של ארה"ב ברבעון השלישי וברבעון הרביעי להיות נמוכה בהרבה מהצמיחה שנרשמה ברבעון השני. ברבעון השלישי הארגון צופה צמיחה של 0.5%, וברבעון הרביעי - 0.4%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully