וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת האם של אבסולוט למכירה

TheMarker

18.9.2007 / 20:57

V&S עשויה להימכר בעבור 6 מיליארד דולר במכירה פומבית ממשלתית באוקטובר. תעניק לרוכש את מותג הוודקה השני המוביל בארה"ב

V&S, החברה האם של מותג וודקה אבסולוט השוודי, עשויה להימכר בעבור 6 מיליארד דולר במכירה פומבית ממשלתית שתחל בחודש הבא. כך עולה מדברי חמישה מקורבים לעניין בעלי מידע ישיר על העסקה.

בין החברות שמגלות עניין ברכישת Vin & Sprit נכללות קונסטליישן ברנדס האמריקאית, המייצרת בין השאר את בירה קורונה, וחברת האחזקות האמריקאית פורצ'ן ברנדס.

כמו כן, מגלות עניין ברכישתה גם פרנו ריקאר הצרפתית, יצרנית המשקאות האלכוהולים השנייה בגודלה בעולם, ובקרדי, יצרנית מותג הרום המוביל בעולם. חברות אלו יקבלו מידע לגבי המכירה הפומבית באמצע אוקטובר, אמרו הגורמים.

ממשלת שוודיה העמידה את V&S למכירה בשנה שעברה, ביחד עם נתחים בחברות אחרות המוערכים בשווי 200 מיליארד קרונות (29.8 מיליארד דולר).

ממשלת שוודיה נמצאת בעיצומו של שינוי אידיאולוגי מאז סילוקה של הממשלה הסוציאל-דמוקרטית הוותיקה באוקטובר. המדינה הפריטה את קבוצת הפיננסים נורדאה, חברת הטלקום טליאסונרה, מפעילת הבורסה OMX, חברת הנדל"ן ואסאקרונן ומלוות המשכנתאות SBAB.

מי ישלוט במגזר המשקאות?

V&S, שנוסדה ב-1917 כמונופול של אלכוהול, תעניק לבעליה החדשים את מותג הוודקה השני המוביל בארה"ב, אחרי וודקה סמירנוף של דיאגאו. משקה הוודקה היה אחראי ליותר מחמישית מכלל המשקאות האלכוהוליים שנמכרו בארה"ב בשנה שעברה.

מכירת V&S בשלמותה תהווה את ההשתלטות הגדולה ביותר במגזר המשקאות האלכוהולים מאז שפרנו ריקאר רכשה באפריל 2005 את מתחרתה הבריטית אלייד דומק.

"אבסולוט הוא מותג אטרקטיבי מאוד, במיוחד בצפון אמריקה שבה שוק מותגי היוקרה של הוודקה רושם צמיחה חזקה", אמר טרוור סטירלינג, אנליסט בסנפורד סי. ברנסטין.

יודעי הדבר אמרו כי נמוכה הסבירות שממשלת שוודיה תעדיף הנפקה ראשונה לציבור (IPO) ל-V&S, במיוחד לאור הסערה בשווקים הפיננסים. בנוסף, אמרו אותם גורמים כי הממשלה לא ציינה האם תמכור את V&S בשלמותה או רק את העסקים הקשורים למותג אבסולוט, שנוסד ב-1979.

"אם תוציא את אבסולוט מהמשוואה, תיוותר עם חברת משקאות אלכוהולים נורדית המוכרת אקווביט (משקה משכר סקנדינווי) ומספר יינות", אמר סטירלינג. "אף חברה לא תעמוד בתור בשביל זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully