וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטחון בענף הבנייה בארה"ב ירד בספטמבר לרמתו הנמוכה ביותר אי פעם

סוכנויות הידיעות

18.9.2007 / 19:41

המדד נפל ב-16 נקודות בששת החודשים האחרונים לאחר תקופה קצרה של פריחה בתחילת השנה



קבלניות הבתים בארה"ב פסימיות יותר מאי פעם לגבי הסיכוי להתאוששות בשוק הדיור. מדד הביטחון בענף הבנייה בארה"ב של איגוד קבלני הבתים הלאומי (NAHB) ושל בנק ההשקעות וולס פרגו ירד בספטמבר ב-2 נקודות לרמה של 20 נקודות. בכך השתווה לרמתו הנמוכה ביותר אי פעם שנרשמה בינואר 1991. המדד, שעוקב אחר ביטחון הקבלניות נוסד ב-1985.



המדד נפל ב-16 נקודות במהלך ששת החודשים האחרונים, לאחר תקופה קצרה של פריחה בתחילת השנה, כשמזג אוויר נוח מהצפוי דחף למעלה את מכירות הבתים ואת התחלות הבנייה.



אולם בחודשים האחרונים שב והתערער הביטחון על רקע הקשחת התנאים לאישור משכנתאות וזינוק בשיעור הלווים שנגדם החלו הליכים לעיקול בתיהם.



הדו"ח יוצא שעות ספורות לפני החלטת הריבית של הבנק הפדרלי. הידרדרות שוק הדיור היא גורם משמעותי התומך בטיעון להורדת הריבית.



לדברי אנליסטים, נפילת מחירי הבתים ומיתון מחמיר בשוק הדיור עלול לפגוע קשות בצמיחה הכלכלית במהלך השנים הקרובות.



רמתו הנוכחית של מדד הביטחון בענף הבנייה משמעה כי כחמישית מהקבלניות בארה"ב גורסות כי מצבו של שוק הדיור הוא טוב או סביר. לדברי NAHB דאגתן של הקבלניות נתונה לכמות הגדולה של בתים העומדים למכירה בשוק, לעלייה בריבית על המשכנתאות ולהמשך המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות בריבית גבוהה ללווים בעייתיים).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully