וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינדנשטראוס עצר הדחת זליכה: הורה לשר בר-און לא לנקוט בכל פעולה המשנה את המצב הקיים עד למתן החלטתו בהקדם

יואב יצחק/Nfc

18.9.2007 / 19:54

בכוונת המבקר לבחון התלונה שהוגשה על ידי חברי הכנסת שלי יחימוביץ ואריה אלדד



מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, החליט להתערב בהליכי הפסקת כהונתו של החשב הכללי במשרד האוצר, ד"ר ירון זליכה. המבקר הורה לשר האוצר, רוני בר-און, להימנע, עד להחלטה שתתקבל, משינוי המצב הקיים.



משמעות החלטת המבקר היא טרפוד החלטת שר האוצר, וראש הממשלה, אהוד אולמרט, הפועלים להפסיק לאלתר את כהונתו של זליכה.



החשב הכללי משמש, כידוע, כעד המרכזי נגד ראש הממשלה, החשוד בביצוע עבירות פליליות בפרשת לאומי. עצירת הליכי ההדחה נועדה לאפשר למבקר לבחון האם אכן מדובר בהדחה משיקולים זרים, כטענת זליכה, או הפסקת כהונה לצורכי רוטציה, כגירסת בר-און.



אולמרט ובר-און מנסים להפסיק את כהונת זליכה, עם סיום המועד הנקוב בחוזה - אוקטובר 2007, וזאת בניגוד למקובל. בתפקידים שכאלה נהוג כי חוזה בכירים מוארך בשנים נוספות, למעט אם נמצא כי אין מנוס מהחלפת בעל התפקיד. במסגרת מהלכם, פירסם שר האוצר את מועמדו החדש לתפקיד החשב הכללי - שוקי אורן, כיום מנכ"ל לאומי שווייץ.



במכתב ששיגר עו"ד הלל שמגר, מנהל נציבות תלונות הציבור, הוא כותב לבר-און:



היום, 18.09.07, נתקבלה במשרדנו תשובתך לתלונת חברי הכנסת שלי יחימוביץ ופרופ' אריה אלדד, בעניין החשב הכללי ד"ר ירון זליכה. נציב תלונות הציבור, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, טרם בחן את האמור בה ובנספחיה, ובכוונתו להידרש לכך. לדעת נציב תלונות הציבור, מן הראוי שלא תעשה כל פעולה המשנה את המצב הקיים עד למתן החלטתו בהקדם".



זליכה דורש להישאר בתפקידו לפחות תקופה נוספת. לטעמו, הפסקת כהונתו כעת משמעותה הדחה על חשיפת עבירות שביצע אולמרט בפרשת הפרטת לאומי. זליכה פנה למבקר המדינה בבקשה שיתערב בנושא. כך עשתה גם תנועת אומ"ץ, בראשה העיתונאי אריה אבנרי, הדורשת מהמבקר להוציא "צו הגנה" שימנע הדחת זליכה.



כידוע, היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ופרקליט המדינה, ערן שנדר, החליטו להימנע מהתערבות בפרשה זו. לגישתם, אולמרט ובר-און רשאים להביא לסיום כהונת זליכה ולמנות חשב אחר במקומו. זליכה מתרעם על עמדה זו. לדבריו, אם לא יהיה מנוס, ואם לא יקבל הגנה מהמבקר, הוא יגיש עתירה לבית המשפט העליון.



הידיעה המקורית פורסמה באתר NFC


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully