וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ה"ניו יורק טיימס": גם רופרט מרדוק רוצה להפסיק לגבות תשלום עבור הגישה לאתר של "וול סטריט ג'ורנל"

סוכנויות הידיעות

18.9.2007 / 20:28

לדבריו, מעוניין מרדוק להפסיק לגבות תשלום עבור תכני ה"ג'ורנל" באינטרנט לטובת הגדלת ההכנסות מפרסום



איל המדיה רופרט מרדוק, בעל השליטה בענקית המדיה ניוז קורפ, אמר היום כי הוא נוטה להחליט על הפסקת שירות המנויים של אתר האינטרנט של העיתון "וול סטריט ג'ורנל", והפיכתו לנגיש ללא תשלום לכלל הגולשים באינטרנט.



מרדוק, אשר רכש את האתר יחד עם המו"לית דאו ג'ונס באוגוסט תמורת 5.6 מיליארד דולר, אמר כי "אני לא חושב שאם נהפוך את האתר לחינמי הצעד יפגע בעיתון, וכנראה שלפי מהלך זה נפעל. האם נפסיד הכנסות בהיקף של 50 מיליון דולר עד 100 מיליון דולר? אני לא חושב כך. אם האתר טוב, ההכנסות רק יעלו". מרדוק אמר את הדברים בפני משקיעים בכנס המדיה של בנק ההשקעות גולדמן סאקס, "קומונקופיה" (Communacopia).



מרדוק הוסיף כי פתיחת האתר ללא תשלום בפני הציבור הרחב תגביר את כמות התנועה ואת ההכנסות מפרסום מקוון.



שעות ספורות לפני כן, הודיע אתר האינטרנט של "ניו יורק טיימס" המתחרה כי יפסיק החל מהלילה לגבות תשלום מקוראיו עבור תכנים המיועדים כיום למנויים בלבד במסגרת שירות המנויים "טיימס סלקט". באמצעות שירות זה בלבד ניתן לקרוא באינטרנט את טוריהם של כותבי העיתון המובילים, ידיעות ארכיון ותכנים מיוחדים אחרים.



את ההחלטה להפסיק לגבות תשלום על תכנים באתר הסבירו עורכי "ניו יורק טיימס" ברצון להגביר את ההכנסות מפרסום מקוון באמצעות משיכת יותר קוראים שמגיעים לאתר דרך מנועי חיפוש כמו גוגל ויאהו ולינקים מאתרים אחרים.



אותם קוראים לא ישירים אינם יכולים לקרוא את המאמרים הניתנים למנויים בתשלום, ואינם צפויים לשלם את דמי המנוי, העומדים כיום על 7.95 דולר לחודש או 49.95 דולר לשנה. השירות, המוענק ל-227 אלף מנויים בתשלום, הכניס ל"ניו יורק טיימס" הכנסות בהיקף של 10 מיליון דולר בשנה.



לאחר הסרת שירות המנויים בתשלום של "ניו יורק טיימס", נותר "וול סטריט ג'ורנל" העיתון הגדול היחיד בארה"ב שממשיך לגבות תשלום מלקוחותיו עבור גישה לרוב המאמרים באתר האינטרנט שלו.



לאתר האינטרנט של ה"ג'ורנל", הגובה דמי מנוי שנתיים בסך 99 דולר, כמיליון לקוחות משלמים, שמניבים הכנסות בסך 65 מיליון דולר מדי שנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully